Leta i den här bloggen

onsdag 11 februari 2009

Ett skämt??

Alltså jag vet, vi bor i sverige och ska inte klaga på vården egentligen. Men jag bara måste gnälla lite över Teleborgs vårdcentral. Nu har jag varit med om inte mindre än TVÅ lite oroväckande situationer.

1. Jag skulle förnya mitt p-piller recept och tänkte va smidig och gå in på vårdcentralen på väg hem från skolan och fixa det. Där fick jag sitta i väntrummet i ca 20 minuter och vänta medans hon i receptionen pratade i telefonen. När jag sedan knackade på hos barnmorskan så säger hon att det enklaste sättet är att jag ringer på telefontiden som är mellan kl 13-14. Klockan är 12.50. Så jag får åka hem, vänta ca 2 min och sedan ringa och prata med samma person i en minut. Sedan får jag åka tillbaka till apoteket och hämta ut mina p-piller. Ett helt projekt.

2. Jag har tänkt kolla upp vad det är för fel på min rygg eftersom jag ibland får så ont att jag knappt kan röra mig. Så jag ringer vårdcentralen (på telefontiden) och blir hänvisad till sjukgymnastikmottagningen som har telefontid mellan 8-9 så jag måste vänta till dagen efter. När jag imorse ringde dem kl 8.45 säger en röst "Mottagningen för sjukgymnastik sitter i möte och återkommer kl 9.00" Jag ringer alltså upp kl 9.10. Då säger samma röst "Om du vill boka en tid hör av dig på vår telefontid kl 8-9.". Va?? Vad är detta?? Ett skämt? En konspiration för att jag ska få lida lite till??

Man kan ju för helvete inte ha telefontid en timme på morgonen och sedan sitta i möte på den tiden. Vill de inte ha patienter?? Bra sätt att undvika dem i så fall. Så ska jag också göra i fortsättningen. Jag ska ha telefontid mellan 12-13 och svarar jag inte så gör jag nåt annat och ni får vänta ett dygn tills ni kan prova igen.

//Lina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Ja du va fasen ska man säga
inte annat än hopplöst. Tänkte hur gick det för dig med ryggen.

Om inte annat så kanske jag kan hjälpa dig jag är dels massör men kan väldigt mycket om muskler.

i så fall hör av dig när du är hemma i västervik mvh cicci 073-80 60 854

Kaos-Lina sa...

Ja det är helt sjukt, blir så förbannad. Ja blir det inte bättre så hör jag av mig. Tack så mycket :)

//Lina