Leta i den här bloggen

lördag 14 mars 2009

Hemma kl 00.30 en lördag

Ja det hör ju inte till vanligheterna direkt. Men jag kännde för att gå hem tidigt ikväll. Kan inte riktigt förklara varför, men jag orkade inte va ute bland folk just ikväll. Jag har hamnat i nån slags bubbla, inget når ända fram till mig just nu. Jag vet inte varför jag helt plötsligt har blivit såhär filosofisk, men det är så jag blir ibland.

Jag har tänkt så himla mycker de senaste dagarna och jag har kommit fram till en sak. Den enda man säkert alltid kommer att ha är sig själv. Så varför inte satsa lite på sitt eget liv? Jag är så himla trött på att försöka göra andra människor nöjda. Det går ju ändå inte, alla kan inte alltid uppskatta det man gör, så är det. Så från och med nu tänker jag se till att jag faktiskt blir nöjd med mig själv. Att jag sätter mina behov och drömmar först.

Tänk efter, alla har åsikter om alla hela tiden. Jag är så trött på det. Om jag inte dricker för mycket och är jobbig så dricker jag för lite och är tråkig. Om jag inte är för galen så är jag för mainstream och om jag inte är för duktig så är jag för slarvig. Det är alltid nån som måste tycka något. När ska alla fatta? JAG BRYR MIG INTE!

Jag gör det jag känner för och så länge det inte skadar någon så tänker jag inte ta åt mig av nån annans åsikter eller ändra på mig för att göra nån annan nöjd.

Och det borde ingen göra.

"Forever trust in who you are, and nothing else matters."

I slutändan har du bara dig själv och ingen annan.

Godnatt darlings!

//Lina

1 kommentar:

Anna Falkenström sa...

go lina, helt rätt!!!