Leta i den här bloggen

fredag 13 mars 2009

And the snow is...snowing?

Men varför? Whats up med detta snöande? Kan det snälla få bli vår nån gång eller är det för mycket begärt av det här Kuk-klimatet? Vädret är ju mer schitzofrent än någonsin. Usch, jag hatar det.

Vad pågår annars då i mitt alltid lika fascinerande liv? (Ironi). Jo jag pluggar lite, har kommit halvvägs med den första uppgiften och hoppas vid gud att jag inte har missuppfattat den på nåt sätt, att bli underkänd en gång till kan få förödande konsekvenser för mitt självförtroende och för min omgivning, hoppas du läser detta Eva.Jag har städat mitt alltid lika stökiga rum plus köket. Jag har pratat med min mamma i 40 minuter och lärt mig att man ska passa på att utnyttja folk när de inte märker det och att alla män är värdelösa men att det är ok att låta sitt ex laga ens cykel (folk undrar varför jag är som jag är, det gör inte jag). Dagens höjdpunkt var för ca en timme sedan när jag hade ansträngt mig till mitt yttersta och gjort en latte för att ha nåt gott till Greys Anatomy reprisen och Kanal5 bestämde sig för att visa ett annat program. Ett dåligt. Så nu sitter jag här istället och funderar på om det va så klokt att göra kaffet dubbelt så starkt som vanligt och dessutom ta det största glaset huset hade att erbjuda. Jag börjar bli riktigt stimmig.

På tal om det så ser helgen ut att bli ovanligt lugn. Jag är kvar i Växjö eftersom min ekonomi kort sagt är död och så ska jag ju hem nästa helg på Ias utflyttningsfest. Vad jag kommer att sakna den lägenheten, jag har så många sjuka och roliga minnen därifrån. Så jag lovar och svär att jag ska ta den sista festen till en helt ny nivå av kaos. Den kommer att bli legendarisk och skrivas ner i framtida historieböcker om Västervik (finns väl inte så mycket annat att skriva om).

Jag har förövrigt lyssnat på Taylor Swifts "Love story" på repeat i snart en timme, det är bara en tidsfråga innan någon granne kommer och frågar vad jag håller på med. Som att jag skulle ha en aning.

See you later!

//Lina

Inga kommentarer: