Leta i den här bloggen

lördag 3 januari 2009

Dumheter 2008 del 2

The list continues...

3. Nyinflyttad i korridor på Skäratons studentboende skulle jag va lite rolig på nån fest och leka med en brandsläckare. Resultatet blev en helt vit korridor och en smått förbannad vaktmästare som konstaterade att den skyldiga skulle få betala 50 000 för sanering. Dessutom fick jag gå upp kl 7 och städa den nersprutade korridoren. Ni skulle bara veta hur extremt bra brandsläckarpulver tar sig in ta mej fan överallt. Men jag va ju tvungen att städa bort bevisen så att ingen kunde skvallra för hyresvärden att det va jag. Då hade jag nog åkt ut :P

4. Efter en krogrunda i Växjö sa jag fel adress till taxin och fick åka runt i stan i ca trekvart när den stackars chauffören letade efter Grantorpsvägen 6. Som ligger i Västervik. Och jag fattade ingenting.

5. På en fest hos Ia ganska nyligen skulle jag bättra på sminket framför hallspegeln och sätter upp min väska på byrån som alltid och låter den stå kvar där. Det jag missar är att Ia har tänt ljus på byrån. Efter ett tag börjar vi undra varför det är så ljust ute i hallen. Det är för att min väska brinner för fullt. Ni anar inte hur fort fejkläder brinner.

Sådär, nu är det upp till mina kära vänner att bestämma vad som blir 2008 års dumhet :P

//Lina

Inga kommentarer: