Leta i den här bloggen

onsdag 25 maj 2011

Sommarlistan 2011


Hur länge ska du vara ledig?

Är ledig ganska mycket nu så det blir jobb hela sommaren :)

Kommer du vara singel eller ej i sommar?

Nej det hoppas jag verkligen inte.

Hur många nyktra dagar blir det?

Väldigt många eftersom jag ska jobba men en och annan fisherman kommer nog att slinka ner tillsammans med nån mojito. Och lite rosé :P

Brukar du kolla in andra tjejers kroppar på stranden?
Ja det är klart man kollar till, men jag ligger ju inte och glor. Mest kollar jag på hur bruna en del är och blir grymt avundsjuk.

Om man vill bada i Västervik: vart gör man det?

Jag vet inte vart andra badar men jag badar oftast ute hos mamma, hon har ju ca 50 meter till närmaste badplats med klippor som jag älskar. Annars blir det korpaholmarna med typ hela den övriga befolkningen.

Kan du tända en grill?
Det kan jag säkert, har inte gjort det på många år men hur svårt kan det va?


Vilka solglasögon kör du?
Har hittat ett par perfekta på Åhlens som ska införskaffas snarast.

Går du osminkad om dagarna?

Inte på jobbet, aldrig! Men om jag är ledig vill jag inte ha massa smink, lite mascara, solpuder och läppglans bara.

Är du cornetto eller piggelin-tjej?

Piggelin :)


Vad är sommarens soundtrack?
Hmmmm, vet faktiskt inte än.

Var åker du på semester?
En liten tur till Sthlm med Mamma (tradition) och sen blir det förhoppningsvis Spanien i September.

Andra sommarplaner?

Kanske skaffa katt, Visfestivalen och massa mysiga sommarkvällar.

Sommarens outfit? (En för soligt och varmt väder, en för rusk)
Soligt: ljusa jeansshorts, vitt linne och höga klackar. Regn: Lacktights, linne, stor transparent skjorta och converse.

Hur håller du formen?

Tränar ca 3 dagar i veckan på gym och går långpromenader ett par gånger i veckan.

SPF – ett måste eller bara ruff o båg?
Klart att man ska skydda sig. Hudcancer vill ingen ha så på med åtminstone lite spf.

Sommarens drink?
Mojito! Alltid mojito, gärna med färska hallon.

Vad kör du för bikini?

En blå och vit trekantsbikini och förhoppningsvis nån ny snygg. Vill gärna ha en vit (inte genomskinlig) eller en leopard.

Gå ut i Västervik – hit eller bara turister?

Hit såklart! Västervikare gnäller ju jämt på att det bara är samma folk på krogen jämt, säg nu inte att ni ska gnälla när det äntligen kommer lite nya människor också?

Hur sminkar du dig i sommar?

Helst inte alls, men då måste jag jobba upp en bränna först och det tar ju för evigt så på jobb och liknande det blir väl det vanliga, mineral foundation, concealer, rouge, solpuder, skimrande beige ögonskugga, brynskugga, mascara och läppglans. Sotade ögon om det är utgång :)

Sommarens maträtt?
Ska man ha råd att äta också? Det kommer nog att bli mycket sallader eftersom det känns svalt och fräscht när det är varmt. Men sushi kommer nog att stå högt på listan i år.

Inga kommentarer: