Leta i den här bloggen

söndag 28 februari 2010

Make up!

Är det nåt jag är lite smått fixerad av så är det smink och skönhetsprodukter. Därför har jag testat vääääldigt många olika varianter på det mesta. Nu tänkte jag dela med mig av några grejer jag provat för det är sånt som jag själv tycker är oerhört spännande :P Dessutom kan det va bra att veta lite mer om en produkt innan man köper den.


1. Huden


1. Olay total effects instant smoothing serum. Oerhört bra serum som ger lite fukt och gör huden jämnare och finare. Jag tycker att det känns som att porerna blir lite mindre också. En riktig super-produkt som ska passa alla hudtyper, jag har ganska fet hy så jag gillar att det är ett lätt serum som inte blir kladdigt utan sjunker in i huden på 1 minut. Har alltid detta under min foundation eftersom det blir lite primer-effekt av det. 2. Smashbox photofinish primer. Hyllad primer som jag faktsiskt blev lite besviken på. Visst jämnar den ut huden men efter ett par timmar kändes det som att jag hade typ olja i ansiktet. Inte alls trevligt. Tror att det passar de med torr eller normal hud bättre. Dessutom måste man använda den snabbt anars sjunker innehållet ihop och blir segt. 3. I denna lilla provburk från Kicks ligger Clarins Beautyflash balm som även det är en hyllad produkt. Den här gillade jag eftersom hyn kändes mjuk och len och fick lyster. Perfekt när man är trött och sliten. Nackdelen är dock priset, ca 350:- för en tub tror jag. Inte jättelockande när Olays gör samma jobb, till och med bättre för mer än halva priset. 4.L'Oreal Studiosecrets primer. Här har vi en primer som verkligen gör det den ska. Den trollar verkligen bort alla porer och linjer och gör hude mattare. Sminket sitter som berget både i fuktigt väder och en hel partykväll. Den ända nackdelen är att man käner sig lite för sminkad om man tar förmycket eftersom den är så dryg. priset är 225 :- Och det är lite halv-jobbigt om man är student. 5. Nivea DNAge dag- och ögonkräm. Helt ok krämer som återfuktar och luktar gott. Just ögonkrämen tycker jag känns lite för tjock, föredrar en lättare gele eller likande, men det beror ju på vad man gillar.



2. Foundation och Puder


1. Clarins Soffle de Teint det här är en oljefri väldigt lätt och tunn foundation. Täcker inte så mycket så jag brukar ha den på sommaren när huden ändå ser fräsch ut för det mesta. Luktar gott men är ganska rinnig i konsistensen så det är lätt att man överdoserar. Jag köpte min på rea annars kan priset också ses som en nackdel. 2.Isadora Transluscent Mineralpowder Ett bra budget alternativ till I.d Produkterna. Detta puder är väldigt lätt, tunt och är perfekt att avsluta makeupen med. Har även testat Isadoras Mineralfoundations som är superbra. 3. I.d Bare Minerals foundation Kanske den mest hypade foundationen någonsin och det förstår jag. Det här är perfektion på burk! Huden blir jämn, len och det känns inte att man är sminkad, perfekt om man som jag hatar att känna sig kladdig i ansiktet. Den täcker verklgen allt också och den låter huden andas vilket gör att man får finare hud även utan foundation. Den här är värld sitt ganska höga pris på ca 400 kr. 4.I.d Mineral Veil Ett löst puder från samma serie som ger en perfekt finish. Huden ser typ photoshopad ut. 5. Max Factor Miracle Touch En fast foundation som jag tycker funkar bra om man föredrar flytande foundation. Den jämnar ut utan att kännas för tjock och den täcker det mesta. Passar nog de med torr eller normal hud bäst. 6.Isadora Mineral Powder Ännu ett mineralpuder som är jättebra. Det här mattar ner onödig glans utan att göra huden "kakig". Om man inte vill lägga massa pengar på I.d s smink är Isadora ett bra alternativ. Har testat L'Oreals mineral produkter också men tycker inte att de är lika bra.



3. Concealer


1. L'Oreal Touch Magique Här gjorde jag ett litet misstag och köpte fel färg så jag får spara den till sommaren. Men det verkar vara bra framförallt till mörka ringar under ögonen. 2. Biotherm Forget it! Det här är es bästa vän om man sover förlite och festar för mycket haha. Den hät lilla tuben har hängt med mig sedan sommaren 2008 och är fortfarande inte slut. Färgen är perfekt när man är så blek som jag är och den döljer ALLT utan att bli för tjock. Älskar den här produkten. Priset på 180:- känns väldigt ok när man tänker på att jag har använt den nästan varje dag i snart 2 år.

4. Rouge

Maybelline rouge i färgen Rosewood. Utan tvekan det bästa rouge jag testat och jag har köpt samma i ca 3 år. Perfekt färg, drygt och lätt att använda även om man är ovan. Till och med borsten är bra och det brukar ite borstar som följer med va.

Nu vågar jag inte trycka in mer i det här inlägget ifall de skulle raderas. Men jag återkommer senare idag med Bronze-punder higlights och ögonprodukter.

//Lina

Inga kommentarer: