Leta i den här bloggen

måndag 8 februari 2010

Gaaaahhhh!!!!




Jag blir galen. Det är alldeles för mycket just nu. Jag brukar ju vanligtvis gilla att skriva av mig här men idag känns det som att jag bara skulle gräva ner mig ännu mer. Och det fixar jag inte riktigt. Så ni får en sån här liten lista igen. Bara för att jag gillar er :)

Vilken svordom använder du mest? Helvete och förbannat är väldigt vanliga ord hos mig.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Den här veckan ska den nog stå på 9 varje dag, nice :)
Var köper du dina matvaror ifrån? Oftast Willys eftersom det bara är 20 meter dit.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag tar den nog hellre faktiskt
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Helt ärligt, Jag har verkligen planerat vad jag skulle göra om jag vann högsta lottovinsten som brukar vara ca 150 miljoner. Jag skulle renovera mammas hus, köpa en lyxig bil till pappa, ge lite till mina syskon, min älskling skulle få nåt fint och sedan skulle jag åka lååååångt härifrån på någon spännande resa. När jag kom hem skulle jag köpa en perfekt lägenhet i Stockhlm eller Göteborg och så skulle jag leva lycklig i alla mina dagar. Haha. Just det, jag skulle ha ett boende utomlands också så att jag slipper den svenska vintern.
Har någon anförtrott en hemlighet för dig någon gång? Jadå.Och den har stannat där. Skulle ALDRIG berätta folks hemligheter, möjligtvis om det gällde någon annans liv.
Vad åt du till middag senast? Har inte ätit middag idag än men igår blev det ett Green Meal från Sibylla i Hultsfred.
Kan du vissla? Nepp, har försökt som en liten iller men det går inte. Jag hävdar att det är genetiskt.
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja då, älskade My little pony bland annat. Och alla Disneyfilmer.
Äger du några popband t-shirts? Näe, tyvärr. Jag tycker att de kan vara jättesnygga på andra men jag känner mig så otroligt missanpassad när jag har de själv. Det är synd.
När flög du senast? Sommaren 2008 när jag flög hem själv från Girona, det va lite läskigt när jag trodde att jag hade hamnat på flyget till Stansted istället men det gick ju bra tillslut :)
Pratar du några andra språk? Jajjamen, Engelska och hyfsad spanska. Kan väl lite franska också, typ beställa på restaurang och berätta om mig själv, och så självklart den fantastiska låten "Ma petite maman me dit", en klassiker eller vad säger du Lenny?
Har du gråtit offentligt? Bara på fyllan på senare år. Och på mitt livs första begravning i höstas. Hade bestämt att jag inte skulle gråta bland folket eftersom jag verkligen tycker att det är skitjobbigt och det lyckades ända fram tills vi skulle lägga blommorna på kistan. Sen tog det flera timmar innan jag slutade.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? JA! Är så otroligt frustrerad över att jag aldrig kan bestämma mig så snart blir det bara nån flummig impuls-tatuering.
Vad har du med dig in på bion? Sällskap tycker jag är trevligt. Och popcorn, godis och Cola.
Vad har du för väder? Mitt spontana svar är: inget. det är inte nåt speciellt väder här i växjö särskilt ofta.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? I ettan: Engelska, spanska och Grön Mat. I tvåan: gillade jag inte skolan alls, men spanskan var kul. I trean: Cambridge-engelskan och Cajsas och mitt projektarbete.
När sov du senast på golvet? Det var länge sen, tror att det var en hemsk natt i Johans kalla källare i november. Haha.
Vilken är din favorit drink? Jag ÄLSKAR drinkar i allmänhet, men Gin&tonic, Mojito och Sex on the beach är klassiker som alltid går hem.
Gillar du din boendesituation? Näe, det funkar men det är inte mer. Vill man vara positiv kan man säga att jag har 3 hem (4 om man räknar Cajsas, vill man vara sanningsenlig så bor jag i en väska.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? det beror på, gäller det bara en enstaka natt så kan jag funka även om det bara har blivit 2-3 timmar. Men om det gäller under en lång tid så behöver jag minst 7 annars blir jag odräglig. och faktiskt lite farlig eftersom jag glömmer viktiga saker och somnar mitt i det jag egentligen ska göra och det är ju inte bra hehe.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Inte just nu.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Det har nog hänt, typ på franskan i högstadiet hahaha. Å andra sidan var det nog det mest harmlösa jag gjorde under den tiden.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? Påminn mig inte, 22.
Tror du på liv på andra planeter? Klart att det måste finnas någon mer stans om universum är oändligt, så jävla exklusiva tror jag inte att vi är.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? vet inte riktigt, pendlar mellan "det ÄR synd om dig, du förtjänar den där kakan/drinken/klänningen/manikyren etc." och "En dag kommer du att vara så jäkla lycklig och framgångsrik och då kommer inget av det här att spela någon som helst roll"
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Det är inte omöjligt, men det är inget jag planerar.
Tycker du om att krama folk? Ja, det tycker jag är mysigt om jag vet att personen jag kramar tycker det, vissa tycker ju att det är närgånget och jobbigt.
Äger du en digitalkamera? Jadå. En Sony Cyber-shot som jag tycker är jättebra.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nja, om det är någon som gör det vid upprepade tillfällen blir jag irriterad, men alla har ju mycket att göra så det är klart att man glömmer. Och vill jag nåt viktigt så fungerar det ju att ringa från min telefon också.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Ja ibland.
Är du mörkrädd? Lite grann.
Tre saker du alltid har med dig? Mobilen, Nässpray och nåt till läpparna.


//Lina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!
"Ma petite maman me dit:
va très vite à l'épicerie, ensuite cours à la pharmacie,
puis à la boulangerie.."

Eller nåt sånt ;P

/Lenny

Kaos-Lina sa...

HAHAHA, ja den låten kommer att förfölja oss. Precis som Julieeeeen och co. Och en viss persons självlysande skor...