Leta i den här bloggen

måndag 22 februari 2010

Back on track! typ...

Hej allihopa! Tänkte börja med att tacka alla som kom i fredags för en toppenkväll (det vi minns iaf) hoppas att alla hade kul. Om någon känner att de har fått bestående skador, fysiska eller psykiska så kan ni väl höra av er hehe. Hur som helst var det kul att träffa alla innan Daniel åkte. Kommer ju inte att bli så ofta nu tyvärr, kommer sakna er allihop.

Lördagen är en speciell historia som jag ska försöka återge på ett bra sätt.

Kl 8 vaknade jag med allt utom mina strumpor på mig i Dannes säng där även ett extra huvud stack upp bredvid daniels, jag trodde att det var Andreas "Tusse" som jag visste skulle sova över och tänkte inte mer på det. Gick och kissade och drack vatten och somnade om.

Kl 10.45 vaknar jag igen av att min älskling står i köket och säger "Gode gud...Gode gud...vad är det här?" Upptäcker att det är Peter som ligger bredvid mig. Peter vaknar och har ingen aning om var han är, varför han har blivit kvarlämnad hos oss och varför han har en digitalkamera i sina byxor som inte är hans. Dessutom finns det bilder på kameran av folk som vi inte kommer ihåg, platser där ingen vet att de har varit etc. Peter hittar även en avsliten kalsonglinning i sängen som ingen vill kännas vid. Jag börjar undra vart Tusse har tagit vägen och min mobil är borta.

Kl 11.00 Vi hittar en stelfrusen Martin i en soffa med en trasmatta över sig. Daniel får spelet i köket och jag får se den värsta förödelsen någonsin. Vi snackar glas på golvet, mackor lite överallt, burkar och flaskor, brännmärken efter inomhusfyrverkerierna (Nej, de ska inte va inomhus egentligen) och annat smått och gott. Det såg helt enkelt ut som att vi hade haft vilda djur inne. Peter upptäcker att hans skor är borta. Tusse är fortfarande missing in action men min mobil hittas tillsammans med mina strumpor.

Kl 11.15 Vi konstaterat att vi lever i "Baksmällan". Peter letar efter sina skor och försöker få tag i sin bror, Martin fryser, Daniel har ångest och jag bara garvar. Daniel hittar Tusse på övervåningen iklädd fullt vinterställ komplett med reflexer samt sovsäck. Peter upptäcker att någon har parkerat en bil mitt på vägen som ingen vet vems den är. Det enda alla kan säga är "Vad hände igår" och "Varför ser det ut såhär?".

Kl 12.00 Vi har städat bort det värsta, fått bort alla glasbitar, slängt skräp och hittat Peters skor. Tusse lyckas lokalisera bilens ägare, dock inte sin egen bil, vi kommer på att kameran måste tillhöra Robin och Johanna och min älskling lugnar ner sig lite.

Under dagen föll det mesta på plats, alla ägodelar och bilar hittades, folk blev hämtade, huset rent och fint igen och vissa minnesluckor fylldes (tyvärr). Det enda som aldrig gick att förklara var den avslitna kalsonglinningen men det kan vi leva med. Faktum är att vi nog alla mår bästa av att inte veta vart den kom ifrån.

Så sammanfattningsvis kan jag bara konstatera: Det här måste vi göra om! Hahahaha.

//Lina

3 kommentarer:

Johanna sa...

Hahaha den avslinta kalsongen är robins!!! Rickard slet av honom den när han hade dem på sig!!! haha

Kaos-Lina sa...

Hahaha, skönt att vi fick ett svar på det. Men det måste ha gjort skapligt ont,stackars robin.

John sa...

hahaha ja det där var en minnesvärd fest/bakfylledag... Jag gillade din insats den kvällen!
Måste bräcka den där kvällen snart..
Med enbart positiva inslag dock...