Leta i den här bloggen

fredag 25 januari 2013

Thank God it's Friday!

Fredag + Lön + Ledig fram till 13.50 = Glad Lina! Unnade mig att sova till 10 idag. Välbehövligt eftersom jag inte kom hem från stallet förrän 00.20 igårkväll. Jag och Malin kan verkligen det här med tidsplanering haha. Men det var ett riktigt bra och roligt pass i ridhuset så jag klagar inte. Trotsade kylan (15 -) och red över lite bommar och hoppade ett litet hinder. Sån sjukt stor skillnad på hästen när man ställer fram ett hinder, eller bara bommar på marken i och för sig, hon får en helt annan energi och går så himla snyggt. Superroligt att rida när det känns att hon också har kul.

Skönt att jag har fått till två ordentliga ridpass och en långpromenad den här veckan. Målet är ju att röra på mig minst 4 dagar i veckan och jag har ridning inplanerad på Söndag också så det går ihop sig den här veckan. Måste hämta ut mitt 10-kort på Tjust Rehab också så att det inte går ut. När snön försvinner tänker jag att jag ska börja med framförallt BodyBalance igen. Tror att det skulle vara bra för min rygg.

På tal om det så bokade jag in en massage häromdagen, via jobbet. Ska bli så skönt! Jag är alldeles för dålig på att unna mig sånt, och när jobbet bjuder vore det ju idiotiskt att inte ta tag i det.

Jag har för övrigt en plan för våren som går ut på att unna mig en behandling av något slag varje månad, ett frisörbesök, en ansiktsbehandling, lite botox (skojar) eller något annat nice. För att jag förtjänar det!




Inga kommentarer: