Leta i den här bloggen

onsdag 9 januari 2013

Nu kör vi!

Ok, sista tvätten är upphängd, badrummet skinande rent, hallen i ordningplockad och jag är nyduschad. Har laddat upp med en kopp ingefärste och två lchf muffins, tänt doftljus och stängt av TV:n.

Nu jävlar ska jag blogga!

Vi kan ju börja med vad jag har gjort idag. Jag har varit ledig så jag började min dag med en fika på stan med mamma följt av en liten shoppingrunda. Jag skulle ha en jacka men den var slut så det blev två tröjor på JC och ett par byxor på HM, färgen är mer vinröd i verkligheten och såå snygga på. Allt var reafynd så jag är mycket nöjd.






Hemma har jag styrt med massa tvätt. Fattar inte hur mycket kläder jag har egentligen. Måste snart rensa igen. Problemet är att jag aldrig gör det ordentligt utan lämnar kvar massa saker som jag ändå inte använder. Så fort det blir dags för vårkläder ska jag göra mig av med ALLT jag inte använder.

Har även bakat muffins utan massa kolhydrater, ska ju minska på dem nu har jag tänkt efter allt överätande under julen. Jag ska inte vara stenhård men välja bort de mest kolhydrat-rika sakerna till vardags och äta vad jag vill på helgen. Det behöver inte vara särskilt svårt, idag till exempel gjorde jag biffar på kycklingfärs, 1 ägg, lite grädde, lök och kryddor. Blev jättegott tillsammans med coleslaw och avokado.




Träningen har legat på is (haha) under de senaste veckorna. Det har ju varit så halt så det har inte gått att powerwalka eller cykla. Dessutom har Gillie varit skadad så det har inte blivit någon ordentlig ridning på ett tag. Men igår gick vi en promenad genom Jenny jag och lilla myshästen. Sen har jag ju jobbat jäkligt mycket och det är mer fysiskt än vad man kan tro.

Ska komma igång ordentligt igen nu när det går att ta sig fram på gatorna. Har ju ett 10-kort på TR som ska användas och sen ska jag börja rida på lektion igen om jag bara får klartecken från jobbets friskvårdsportal att använda friskvårdspengarna till det. Mycket restriktioner där.

Min tanke är att jag ska rida 3-4 gånger i veckan och träna på gym 1 gång/vecka. Det tillsammans med bättre kost borde leda till toppform till beach 2013. Men ingen stress och hets. Jag tränar det jag tycker är kul och äter med förstånd. Väger för närvarande 55,5 kg och det funkar. Är inte supernöjd men inte missnöjd heller.

Så! Det var första inlägget. Stay tuned för receptet på muffinsen!




Inga kommentarer: