Leta i den här bloggen

fredag 4 januari 2013

Loner, Loser and complicated wreck.



Well hello! Har ni en bra fredagskväll? Jag tycker att det känns som fredag/helg hela tiden numera. Härligt! Dock är det ingen direkt fredagsstämning i Casa Lina ikväll. Jobbar imorgon så det enda jag gjort ikväll är att ta hand om mina naglar och mitt hår som båda var rätt bedrövliga. Nu känner jag mig fräsch och välvårdad igen.

Kollar på en av mina favoritfilmer "The Holiday". Kom att tänka på den igår när en kund sa att jag var lik Kate Winslet i just denna film. Alltså, ibland vill jag bara krama om mina kunder. Ibland not so much haha. Men vid sånna här tillfällen blir man ju glad.

Nackdelen med att sitta här och kolla på världens gulligaste film med världens gulligaste Jude Law är att jag vill ha en egen Jude att fredagsmysa med. Visst, jag trivs med att vara singel för det mesta men ibland är det ju för jävla tråkigt.

Men men, bara att gilla läget eftersom jag givit upp hoppet om kärleken. Det är ju inte min grej helt enkelt. Vill bara ha det jag inte kan få och har någon underlig förmåga att låta hela min tillvaro hängas upp på andra människor.

Jag orkar inte ge mig in i något. Orkar inte leta efter tecken på att någon är intresserad, vänta hela dagarna på ett sms eller telefonsamtal, gå ut och undra om "han" också är ute (och bli besviken) och analysera varje del av varje samtal oändliga gånger.

Allt det där som andra tycker är kul och spännande tycker jag ju bara är jobbigt. För som sagt, jag vill alltid ha det jag inte kan få. Om jag lägger ihop alla år jag ägnat åt att vara olyckligt kär blir det 7 år. Mer eller mindre. Hur patetiskt? Hur dumt? Kunde ju ägnat de åren åt något mycket bättre och klokare.

Så från och med nu tänker jag bara fokusera på mig själv. Jag vill ju ha huvudrollen i mitt eget liv, ingen liten tråkig biroll.

Om sedan Jude Law eller motsvarande gullig man råkar vandra in i mitt liv får han väl göra det, jag tänker inte anstränga mig.

Det som händer händer.






Inga kommentarer: