Leta i den här bloggen

onsdag 15 augusti 2012

Ledig mitt i veckan!

Ja det är en lyx man får när man jobbar lördagar. Ibland är det så skönt att få en liten paus mitt i veckan när man kan göra vad man vill. Men idag innebar det ingen sovmorgon eftersom jag sov hos Daniel och fick gå upp kl 6 ändå. Men det var det värt.

Tyvärr fick jag vänta på tåget från Gamleby till Västervik i 45 min eftersom det var signalfel för 45843:e gången. Segt men då hann jag ju vakna till liv lite.

Nu har jag fått i mig lite frukost och ska ta tag i dagen. På schemat står disk, tvätt, långpromenad och sedan vet jag inte riktigt. Montera upp min nya hissgardin som jag fyndade på konsum i Edsbruk igår kanske. Har ju letat efter en snygg 140 cm bred gardin jättelänge och igår fann jag en helt oväntat. Nu var den inte riktigt så snygg som jag trodde men den duger tills vidare.

Nästa helg tänkte jag ta en tur till Ikea och investera i ett nytt soffbord och lite smått och gott. Sen SKA jag ta tag i att hetsa min hyresvärd om tapetseringen i hallen. Vill ha en fin lägenhet nu.

Nej, nu ska jag sortera tvätt! Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer: