Leta i den här bloggen

tisdag 7 augusti 2012

Äntligen!


Idag fick jag äntligen lite glada nyheter. Jag får mitt vikariat förlängt för en ganska lång tid framöver! Dessutom fick jag lite mer ansvar på jobbet samt får åka på en rolig kurs i Stockholm som jag längtat efter. Det känns så skönt med ekonomisk trygghet för en längre tid framöver. Nu är jag verkligen peppad att styra upp mitt liv. Börja spara till mitt körkort och en annan rolig grej jag vill göra i vår, eller nästa höst. Dessutom kommer ni att få ta del av ett annat projekt denna vecka eller nästa. Det går bra nu!

Jag ska även ta tag i att leta ny lägenhet till hösten/vintern, en som känns RÄTT! Jag känner att jag måste hitta lite ro och ett mer långsiktigt boende. Denna lägenhet är ok ett tag till men jag vill verkligen ha en tvåa med ett ordentligt sovrum och ett kök där man kan sitta fler än två. Dessutom vill jag bo på markplan så att katterna kan gå ut och det ska helst finnas uteplats. Sen vore ju diskmaskin och egen tvättmaskin underbart haha. Normala grannar vore ju ett plus i kanten också.

Efter min down-period den här sommaren när jag inte känt någon motivation på flera veckor har det äntligen vänt och nu ser jag ganska positivt på min framtid. Jag kommer inte att få allt jag vill direkt men om ett år så hoppas jag att jag ser tillbaka på den här tiden som tiden då det vände. När jag tog kontroll över mitt liv och slutade deppa över det jag aldrig kan få och började kämpa för det som finns inom räckhåll.

Från och med nu så är det min vilja och mina drömmar som står i fokus. Allt annat får komma i andra hand. Om inte jag styr upp mitt liv så kommer det aldrig att hända.

Hösten 2012 ska bli min höst!


1 kommentar:

Thea sa...

Åh va skönt att de löser sig, grattis eller vad man säger :)