Leta i den här bloggen

fredag 10 augusti 2012

Ledig Fredag!

Idag är jag ledig vilket var väldigt skönt efter två långa jobbdagar. Jobbar ju imorgon också så då känns det extra lyxigt att vara ledig en fredag.

Idag ska jag först fixa lite här hemma, ni vet, alla dessa roliga saker som att diska, tvätta, städa och handla mat. Men det är ju såå skönt när det är klart sen.

I eftermiddag ska jag ner på stan och göra ett par ärenden och efter det blir det ett pass på Actic med min bror. Det blev ju inget gym i måndags eller tisdags men jag var ute och sprang i måndags och cyklade ca 1 mil i tisdags så det fick räcka. Men nu är det dags igen!

Tycker att jag börjar hitta mitt eget upplägg nu som funkar för att hålla formen. Bra mat och vardagsmotion i veckorna och minska på sötsakerna även i helgerna (det räcker med en liten godispåse) gör att jag känner mig hyfsat in shape.

Jag tycker självklart att man ska unna sig det man gillar men i rimliga mängder. Mitt bästa tips är att hitta en balans mellan nyttigt/onyttigt och rörelse/vila. Jag tror att man behöver alla delar för att må bra.


Inga kommentarer: