Leta i den här bloggen

måndag 26 april 2010

Mat!

Nu har jag varit en huslig människa igen och lagat mat som jag är riktigt stolt över. Och då måste jag ju dela med mig av den till er:



Kyckling i ugn

Du behöver:

2 kyckling filéer
½ squash
lite broccoli
1,5 tomater
4 soltorkade tomater
1 paket mozzarella
ca 3 dl matlagningsgrädde
½ kruka färsk basilika
salt,peppar ev chilipeppar

Gör så här:

1.Tina och skär kycklingen i ca 2 cm tjocka skivor och lägg dem i en ugnsform
2. Skär grönsakerna i bitar ocg lägg dem runt kycklingen, förutom tomaten som läggs emellan kycklingbitarna.
3. Skär de soltorkade tomaterna i små bitar och strö på dem
4. Häll på grädde och lägg mozzarella-skivor på och emellan kycklingen
5. Salta, peppra och krydda. Stick även ner några basilikablad mellan kycklingbitarna.

In i ugnen på 200 grader i ca 25-30 min, tills kycklingen är klar.

Servera med valfritt tillbehör eller som den är.

Inga kommentarer: