Leta i den här bloggen

söndag 9 maj 2010

Tillit

Den här helgen är som bekant min Daniel i Karlstad på Grabbresa även kallad "korvfest" men det fick jag inte skriva haha. Det roliga med detta är att i stort sätt alla jag har sagt detta till undrar om jag inte är orolig när han är borta.

För vaddå? Vad skulle möjligtvis kunna hända i Karlstad som inte kan hända hemma? Jo, otrohet. Men då kan jag bara säga en sak, jag är inte orolig. Jag litar på att Daniel älskar mig och är tillräckligt ärlig för att inte göra nåt sånt. Jag tror helt enkelt inte att han skulle göra kunna ljuga för mig. Kalla mig naiv men är det inte lite det ett förhållande går ut på? Att lita på varandra. Att inte tro det värsta bara för att han åker iväg med sina vänner en helg. Att inte hålla fast varandra och inte låta sin partner ha ett eget liv.

Vårt förhållande skulle aldrig kunna fungera om vi gick och va oroliga för att den andra skulle va otrogen eller hitta på några andra dumheter. När vi inte bor ihop eller ens i samma stad i veckorna skulle det bli outhärdligt. Tekniskt sett skulle vi båda kunna ha en extrapartner i veckan och sen ljuga för varandra på helgerna. Men lyckligtvis är ingen av oss funtade på det sättet. Ingen av oss tycker att otrohet är ok, visst det händer, men man får aldrig tycka att det är ok.

Som sagt, det kan va jag som är otroligt godtrogen men då får det väl vara så, jag ser ingen anledning att oroa mig i onödan. För jag har aldrig haft anledning att göra det. Jag litar helt enkelt på min älskling och på mitt eget omdöme. Och kan man inte göra det tycker jag att man ska ha ett seriöst samtal med sin pojkvän/flickvän och funkar det ändå inte kanske man ska fundera på om det förhållandet verkligen är rätt.

//Lina

Inga kommentarer: