Leta i den här bloggen

fredag 7 maj 2010

Friday!

Äntligen är det fredagkväll. Inte för att jag har något särskilt inbokat ikväll, men det ska bli riktigt skönt att inte behöva göra mig iording och vara trevlig mot folk ikväll. Jag känner konstigt nog för att sitta hemma i mysbyxor och äta ostbågar, titta på dåliga fredagsprogram och eventuellt en film som jag får välja själv utan att ett mindre världskrig bryter ut. Min filmsmak går inte så ofta hem hos andra och särskilt inte hos min darling. Vi är ett sånt där typiskt par som kommer att ha två TV apparater och sitta i varsit rum på kvällarna hahaha. Men vad gör man när de enda gemensamma favoritprogrammen är humorserier, typ Solsidan, och "Dödlig fångst"?

Fast något jag egentligen är emot är att ha en TV i sovrummet. Där ska sovas och liggas, inget annat. Men å andra sidan är det ju så mysigt att ha TV:n som sällskap när man är ensam, att somna till Scrubs har blivit lite av ett måste på senaste tiden. Och det är ju rätt jobbigt att kolla på TV i ett rum tills man är så trött att ögonen går i kors och sen stänga av och gå och lägga sig i ett annat rum. Fast å andra sidan har inte jag några som helst planer på att bo så stort att det blir jobbigt att ta sig mellan rummen än på mycket länge. Ingen villa före 35 säger jag bara.

Så ikväll ska jag bara ha en lat-kväll och hoppas att förkylningen ger upp och terroriserar någon annan istället för nu är jag jävligt trött på snorande och hostande. Ska väl ringa min man också som är i Karlstad och "inte går på strippklubb" med sina kompisar haha. Måste ju se att de tagit sig fram ordentligt, sen lämnar jag dem ifred så får de ha lite manlig kvalitetstid med varandra hehe.

//Lina

Inga kommentarer: