Leta i den här bloggen

söndag 16 maj 2010

Now here we go

Jag fick ju lägenheten som jag var och kollade på i fredags. Skitfin var den och eftersom den ligger så centralt var det ju egentligen ingen tvekan om att jag skulle ta den. Gillade verkligen köket och vardagsrummet. Sovrummet är rätt litet men där har jag ju å andra sidan inte tänkt ha så mycket folk ;).

Planerings-freak som jag är så har jag redan börjat möblera i huvudet. Nu fattas bara en soffa, matbord + stolar och ett skrivbord tror jag. Lite hyllor med kanske. Ska övertala min man att åka till Ikea en sväng tror jag. Även om han är jävligt anti Ikea så tror jag att han tycker att det är liiite kul i alla fall. Även om han helst vill bo med Robin. Hmmmm. ;)

Nu borde jag sitta och lyssna igenom lite intervjuer och få ihop nån slags artiklar avdet. Men jag är verkligen inte motiverad just nu. Så jag får väl sitta i natt och hela dagen imorn istället. Så går det när man är född utan självdisciplin.

Igår gjorde jag förresten något som jag har längtat efter i flera år. Kan inte säga vad eftersom det inte är heeelt enligt alla regler och lagar i detta land men jävligt kul var det. Känner att jag har hållit mig i skinnet tillräckligt länge nu :P

Kvällen blev också en historia för sig. Erik och Fiffi kom ut på en liten spontan pokerkväll som gick fruktansvärt dåligt för mig haha. Ber om ursäkt för mitt temperament. Första och andra omgången vanns av min egen Ingvar Kamprad som förövrigt har lovat mig en solsemester nu. I andra omgången spårade det ur lite när Fiffi ville satsa sin mammas lopphund. Sen kom de bara på sjukare och sjukare saker att satsa så till sist höll jag på att bli vinnare av en middag beståede av Lopphund i smör.

//Lina

Inga kommentarer: