Leta i den här bloggen

måndag 20 juni 2011

Såå trött på idioter i den här staden!!!!

Nu alla inskränkta, småsinta och elaka Västerviksbor lyssnar ni på mig, och gör det ordentligt för jag säger bara detta en gång! Mer energi slösar inte jag på er för det är ni inte värda.

Sluta sprida ut rykten som inte stämmer!!!

Fy fan vad jag är trött på detta fenomen! Jag vet inte hur många gånger jag har hört osanna rykten om mig själv men den här gången tar nog priset. Förra veckan fick jag höra att det finns personer som sprider ut ryktet att min familj har ett stort antal misskötta katter. Tydligen är de mellan 10-12 stycken, eller kanske till och med 15, som är instängda hela dagarna alternativt ligger och hårar ner utemöbler hos andra. Eller, gud förbjude, springer över andras gräsmattor. Ibland är de tydligen utlåsta också, oftast när det regnar eller snöar. Tydligen får de ingen mat heller eftersom de fångar stackars små fåglar. Dessutom är det ingen som ser till dem och håller dem under uppsikt. Just det, de får massa ungar hela tiden också.

Detta är helt ärligt det värsta jag har hört!

Det finns inte ett enda rätt i det här ryktet. Inte ett enda! Katterna som min familj har är 5 stycken. 5!!! Tre av dem är våra egna och två har vi tagit hand om från Djurskyddet. De är absolut inte misskötta på något sätt, tvärt om! De är inte instängda utan får vara ute precis hur mycket de vill eftersom de bor i villa, på sommaren ser vi knappt till två av dem eftersom de är ute så mycket. En av dem är i stort sätt innekatt, eftersom hon hatar att vara ute men vi lovar att vi släpper ut henne om hon skulle vilja. Och enda gången de är "utlåsta" är när vi har allergiker eller hundar på besök. Inte så konstigt att de inte får va inne då eller? Dessutom åker man ju inte hem från jobbet för att en av katterna smet ut på morgonen och ville in igen vid 10. De dör inte av att vara ute en halv dag och de har en altan under tak de kan vara på om det regnar.

Om de mot förmodan skulle gå upp på någons utemöbler eller springa på någons gräsmatta är det bara att köra bort dem, alternativt kan man ju ta in sina dynor när man inte är ute.

Vad det gäller kattungar så är våra katter kastrerade/äter p-piller och senaste kullen föddes 2006 och alla de ungarna fick nya hem. Och de får mat, att de fångar saker ute är inget vi kan göra nåt åt tyvärr.

Om det är några oklarheter i detta så vore det uppskattat om de som har problem tog kontakt med oss personligen (men det vågar ni ju inte) istället för att sprida ut rykten som faktiskt sårar och framställer min familj i helt fel ljus. Det finns inte i vår värld att missköta ett djur, det var liksom därför vi gick med i djurskyddet för flera år sedan. Och tro inte att vi inte vet vilka som ligger bakom dessa rykten för det är så uppenbart att det är skrattretande. Men faktum är att det kan få oanade konsekvenser och framförallt är det elaka lögner som förstör mer än ni anar.

Så nu jävlar räcker det! Ta reda på fakta innan ni sprider ut saker som är totalt felaktiga och om ni har några frågor eller synpunkter som är relevanta kan ni ju som sagt kontakta oss. Hembesök kan vi också ordna om det är någon som verkligen vill fördjupa sig i katternas tillvaro. Annars lämnar vi ämnet nu och skaffar oss ett annat intresse att engagera sig i.

Och för att klargöra en sak för er extra trögtänkta: Det finns fler personer i området som har katter, dessutom finns det hemlösa som inte tillhör någon. Alla katter är inte våra. Men det verkar vara oerhört svårt att förstå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet min vän!!

Puss LennyPenny