Leta i den här bloggen

måndag 20 juni 2011

On a lighter note

Föregående inlägg va ju riktat till en speciell grupp människor så för er andra kommer ett lite gladare :) I helgen har jag varit hos min älskling och fixat lite inför midsommar, bara en vecka kvar nu! Annars har vi mest varit hemma och myst och på söndagen träffade vi Johan och Maria en stund också, kul att de flyttar lite närmare nu.

På lchf fronten ser det ut såhär: Fuskade lite i helgen och åt några ostbågar + ca 5 godisar på lördagskvällen samt 2 scones på söndagsmorgonen, men lite kolhydrater får jag ju äta och i övrigt har det gått jättebra. Middagen igår blev grillad kyckling med sallad och bearnaisesås, frukost idag kesella med nötter och makrillfile, lunchen bestod av rostbiff, bladspenat, tomater och bearnaisesås. Nu äter jag mitt favoritmellanmål: Kesella med fun light och nötter. Har även gjort iordning en burk med detta som ska med till jobbet. Jobbar 15-20.30 idag. Efter 3 dagar med lchf kan jag bara säga so far so good, är inte hungrig (om det inte har gått ovanligt lång tid mellan målen), känner mig pigg och har faktiskt gått ner 100 gr. Inte mycket men endå rätt bra på ett par dagar!

Inga kommentarer: