Leta i den här bloggen

fredag 17 juni 2011

Lina testar!

Vi har pratat mycket om mat på jobbet de senaste dagarna, kanske för att folk kommer och frågar om mat och vinkombinationer rätt ofta. Hur som helst har vi diskuterat Lchf, alltså low carb high fat. En av mina kollegor har gått ner 10 kilo med denna diet och en annans pappa hade gått ner 8. Så det verkar ju effektivt.

Därför, mina vänner tänkte jag testa lchf i en vecka fram till midsommar. Som ett litet experiment. Idag blev det visserligen kolhydrater till frukost och lunch eftersom jag inte hade hunnit handla men middagen och mitt kvällsmellanmål blev lchf. Nu kommer jag inte att öka mitt fettintag särskilt mycket eftersom det inte känns jättehälsosamt men kolhydraterna får se sig om efter en annan kompis denna vecka.

Om någon har erfarenheter av lchf eller tips på goda saker man kan äta kan ni väl lämna en kommentar :)

Än så länge har det inte varit svårt att få till god mat. Min middag bestod av en röra på bacon som jag stekte med aubergine, sparris och purjo, på med grädde, tomatpure, lite soja, 1 vitlöksklyfta och peppar. Avslutade med att ha i bladspenat ½ tomat och lite riven ost. Supergott och enkelt. Till mellanmål blev det nu kesella med en skvätt fun light tropical och lite nötter, hur gott som helst.

Träningen idag har bara blivit en promenad på 30 min eftersom jag har jobbat så mycket. Återkommer med en rapport imorn!

Inga kommentarer: