Leta i den här bloggen

torsdag 5 juli 2012

Sååå trött!

Seriöst, klockan är inte ens halv nio och jag är redan på väg att gå och lägga mig. Jag är så himla trött! Jobbade 7-18.30 och om jag hade sovit ordentligt hade det väl varit ok men eftersom jag sover så dåligt var det hemskt att gå upp imorse och nu är jag sinnessjukt trött.

Det är ju på grund av mina sömnproblem som jag har svårt att gå upp på morgonen vilket typ ingen verkar förstå. Det är inte för att jag är lat utan för att jag vaknar ca 2-5 gånger VARJE natt. Och inte somnar jag om snabbt heller utan jag kan ligga vaken i upp till en timme. Om jag sov från kl 23 till kl 06 vore det väl inga problem men när jag vaknar en gång vid 24, en gång vid 02 och en gång vid 04.30 och ligger vaken ca 30 min varje gång kanske det inte är så konstigt att jag är seg på morgonen.

Jag har sovit en hel natt TRE gånger i år. Det säger ju ganska mycket. Men så har jag ju andra stressymptom också så det går väl hand i hand. Önskar att jag kunde stänga av min hjärna på natten.

Nu har jag klagat färdigt och ska gå och lägga mig. Har ju börjat i den andra boken i Game of thrones serien och hoppas kunna läsa ett kapitel eller två innan jag somnar. Imorn är det 7.50-18.30 som gäller. Sen after work. Heja mig!

Inga kommentarer: