Leta i den här bloggen

onsdag 4 juli 2012

Amika shampoo och balsam recension

Godmorgon! Hoppas att det är fler som är lediga idag och kan njuta av det fina vädret. Innan jag går ut och lägger mig i solen tänkte jag recensera två produkter som jag beställde för ett tag sen. Har fler recensioner att ta tag i men jag börjar här.






Amika Balancing schampoo 

Enligt tillverkaren:

Ett krämigt, skonsamt och balanserande schampo som milt rengör och återfuktar ditt hår samtidigt som det tillför fettsyror, proteiner, antioxidanter och andra näringsämnen. Innehåller världens mest näringsrika bär, havtorn (Obliphica) som gör håret mjukt, lätthanterligt och ger volym. Formulan är även berikad med marockansk arganolja. Amika Balancing Shampoo har naturligt färgbevarande egenskaper.

  • För daglig användning.
  • Fri från parabener, konstgjorda färger & animaliska ämnen.

Såhär tycker jag: Helt fantastiskt shampo! Jag håller med om att håret blir superrent, mjukt utan att bli nedtyngt och väldigt glansigt. Bäst av allt är att jag som brukar få eksem i hårbottnen av typ alla shampon kan använda det utan problem. Plus för doften som är jättehärlig utan att bli för söt och godisaktig som många shampon kan bli. Det enda minuset är priset men eftersom shampot är så drygt så räcker det i en evighet vilket egentligen gör att det kostar lika mycket som att köpa flera flaskor av en billigare variant.

***** Fem stjärnor av fem








Amika Hydrate conditioner 

Enligt tillverkaren:

En återfuktande conditioner som reder ut och återuppbygger skadat hår. Innehåller världens mest näringsrika bär, havtorn och arganolja. Har naturligt färgbevarande egenskaper. • Utredande, återfuktande och volymgivande. • Tillför fettsyror, proteiner, antioxidanter och andra näringsämnen till håret. • Gör håret mjukt, lätthanterligt och har färgbevarande egenskaper.


Såhär tycker jag: Det känns inte lika krämigt och fylligt som shampot men gör ett strålande jobb och gör håret mjukt och lent. Det bästa är att, trots att den innehåller oljor, inte gör håret det minsta fett. Mitt hår brukar bli fett snabbt och jag var rädd att det skulle gå ännu snabbare med ett balsam med oljor. Men icke! Det blir bara härligt lent och glansigt. Gillar att det inte innehåller silikon eller parabener. Priset är enda nackdelen och eftersom balsamet inte är lika drygt som shampot får det ett litet minus för det. Doften är underbar även här.


**** Fyra av fem stjärnor

Inga kommentarer: