Leta i den här bloggen

tisdag 14 april 2009

Påsk!

Yes, det har varit Påsk och jag har varit hemma hos la familia. Skärtorsdagen blev en liten partykväll i form av häng och vindrickande hemma hos Danne och Jakob i deras fina lägenhet, jag vill också ha en egen som jag kan inreda, sedan dök Jocke och Boston upp och hälsade på. Kul att se Jocke efter nästan ett halvår i Sälen. Kvällen avslutades på Club 9 där jag försökte slå personligt shotrekord men misslyckades, vad ni gör kära vänner testa aldrig "suck and blow" shots. Eller jo. gör det, det är en så hemsk upplevelse att man måste testa. Tänk er geleshots i ett rör som den ene ska suga i när den andra blåser. Mycket suspekt, tacka vet jag fisherman. På fredagmoronen mådde jag förjävligt, inte bara tack vare "suck and blow", utan för att jag hade drabbats av nån slags mega förkylning. Usch. Men jag och mamma (som va lika förkyld) tog oss iaf in till stan och handlade lite. Efter en lugn dag hemma tog jag tåget till Överum där jag jag blev hämtad av min älskling. På kvällen blev det grillning (årets första) hos Lars och Maria, hur mysigt och gott som helst. Påskafton firades i Björka med min älskling och hans familj och släkt. Det va nog den roligaste påsken på länge :D. På kvällen åkte Danne och jag in till stan för att festa lite på varsitt håll. Jag träffade underbara Linnea och Cajsa som jag har saknat nåt helt otroligt, visst man kan skaffa nya vänner hela tiden men det är nåt visst med dem man kännt längst. Det finns nog inga jag kan gå ut med och ha så kul med och vara näst intill nykter. Jag och Lenny fick för oss att vi skulle göra massa hyss på krogen men det blev inte så mycket. Fast vi gjorde lite hyss som involverade en växt på Sahara. Och vi dansade på nån slags lådor (till högtalare?) på Morella. Det va nice. När alla 2 ställen stängde och jag inte fick komma in på Palladium pga för mycket folk tyckte vi att det va dags att åka hem. Tack Cajsa för all skjuts, du är bäst! Kom hem vid 02.15 ca och styrde lite hemma innan älsklingen kom hem vid 3.45. Lite kul att va den som var hemma först för en gångs skull. Och att va den som va nyktrast, det har nog inte hänt många gånger hehe. Danne hade varit gullig och köpt pizza på vägen hem också. <3
Söndagen blev lugn tack vare en lite seg älskling ;) och spenderades hemma hos min far som bjöd på massa god mat och lite underhållning i form av cykelreparationer. Mycket spännande haha.

Det va nog alla roliga detaljer från min helg.

Nu ska jag se dubbelavsnitt av Desperate Housewives och sedan sova. Imorn bär det av till Smålandsstenar för intervjuer. Det kan bli spännande.

Puss på er!

//Lina

Inga kommentarer: