Leta i den här bloggen

onsdag 22 april 2009

Aldrig fucka upp

Aldrig fucka upp. Det är titeln på Jens Lapidus bok, såg det på willys förut och kan inte riktigt släppa det. Det är titeln på en bok men det kan också vara den gyllene regeln. Fucka aldrig upp för då är du körd. Fucka aldrig upp. Gör inte det. Snälla.

Ser på Greys Anatomy, det finns nog ingen serie som är lika bra. Som har lika många träffande citat. Jag gråter lite till kvällens avsnitt, Izzie får reda på att hon ska dö, det är sorgligt, Meredith får höra från sin pojkvän att hon är trasig och hon aldrig kommer gå att laga, det är också sorgligt. Men mest av allt gråter jag när Alex räddar livet på en patient, när hans kollega säger "You just saved her life", för det är så fint. Jag tänker att jag pluggar på fel program, jag borde bli läkare istället. Är det försent att plugga upp gymnasiebetygen och komma in på läkarlinjen? Ska man göra högskoleprovet kanske? Det vore nåt, Lina som läkare. Då skulle jag allt chocka er ordentligt. Ge er en hjärtattack. Och rädda er sen. Den som skulle lägga sitt liv i mina nymanikyrerade händer kan ju räcka upp en hand. Ingen? Nähe. Synd. För det är nog det jag skulle vilja göra. Rädda liv. Save your lives.

//Lina

Inga kommentarer: