Leta i den här bloggen

tisdag 28 april 2009

3 roliga saker

Ifall ni inte kan sova kan jag berätta tre roliga saker som har ägt rum den här veckan. Enjoy!

1. Jag har länge funderat över en säng som har stått i grannkorridoren och igår lyckades jag fånga Stefan och fråga vems den var. Tänker inte hänga ut ägaren i fråga men eftersom jag är jag och helst inte borde släppas ut bland folk säger jag "Ja men då kan den ju inte va så jäkla inknullad och den ser ju hyfsat fräsch ut". Samtidigt som jag säger detta hör jag en dörr öppnas bakom mig och ut kommer ägaren. Hur jag lyckades rädda den situationen vet jag inte riktigt men det gjorde jag. Och jag fick en säng.

2. Jag har äntligen efter tre veckor fått en tvättid imorn. TRE veckor! Förstår ni hur lång tid det är sedan jag hade rena strumpor på mig. Som är likadana. Botten nåddes nån gång förra veckan när jag dök upp hos Matilda P med en prickig och en randig. De enda kläder som finns kvar att använda är antingen väldigt gamla eller för små och då har jag inte ens gått in på underkläderna. Resår är nåt jag bara drömmer om nu för tiden. Men från och med imorn är jag mitt vanliga fräscha jag igen. Lovar och svär.

3. Jag är lite för välkänd på bussarna mellan Växjö och Västervik. När jag åkte hem i fredags blev jag jätteglad när jag upptäckte att det var min favorit chaufför som skulle köra. Mindre glad var jag efter detta samtal:

Busschauffören: Jaha, är det dags att åka hem igen?

Jag: Ja det är ju bäst att åka hem och visa upp sig då och då.

Busschaufören: Ja det är kanske bäst att visa att man lever.

Jag: Det är ju det.

Busschauffören: Ja, att man lever och har ätit upp sig lite kanske.

Nej, jag skämtar inte. Men jag önskar att jag gjorde det. Kanske dags att ta tag i träningen igen hahaha.

Det var allt för mig denna afton. Hoppas jag har underhållit er lite. Tänkte särskilt på John (som jag vet genom Daniel läser min blogg ibland och uppskattar mina sjuka inlägg) när jag skrev detta. Hoppas du fick lite rolig läsning :D

Kram och godnatt på er alla!!

//Lina

Inga kommentarer: