Leta i den här bloggen

lördag 18 april 2009

Host, host, host.

Jag håller på att hosta ihjäl mig. Va nog inte så smart att cykla så mycket igår. Men kul va det, så det va lätt värt lite hosta. Kvällen började hos Mimmi och Clara med massa trevligt folk. Sedan blev det DeLuxe där jag seriöst inte kan gå in utan att nåt konstigt ska hända. Det är som nån förbannelse. Det tog mig säkert 15 minuter att ta mig förbi vakten from hell. Först trodde han inte att det va jag på mitt leg, sen ville han se ett annat och jag ljög ihop nåt om att det hade brunnit upp och att det va därför jag hade passet som leg. Efter en diskussionen följde en lång utfrågning om vart jag var född och hur länge jag hade bott där, sedan en ännu längre diskussion om mina utlandsresor. Tillsist fick jag spelet och frågade om han ville veta min blodgrupp och skostorlek också, då fick jag nästan komma in. En liten flaska rosé stoppade mig ett tag men när den var på behörigt avstånd bad jag vakten släppa in mig gratis eftersom jag var där vid 10 innan de tog inträde men på grund av honom blev lite sen. Så jag fick en något överdriven eskort upp på uteserveringen. Kvällen blev precis lagom rolig och vi träffade riktigt trevliga människor. Att jag kom undan med att betala 45 spänn hela kvällen är ju inte helt fel. Lyckades bli bjuden bara på grund av att jag inte verkade vara en sån som förväntar sig att andra ska bjuda. Jaja. Visst. :P.
Fick även en liten fanclub vid bordet bredvid, de trodde uppenbarligen att jag va någon annan eftersom jag blev ombedd att skriva autograf på den enes arm. Lite konstigt men kul.

Kom hem tidigt också vid 01.30 så jag är pigg och glad idag. Sitter och äter frukost med mitt bästa sällskap, TVn, och ska ta tag i lite plugg senare.

Hörs och syns!

//Lina

Inga kommentarer: