Leta i den här bloggen

tisdag 16 augusti 2011

Träning!

Idag tog jag mig tillbaka till gymmet efter en månads uppehåll. Har ju haft fullt upp med jobb och annat och träningen har blivit väldigt försummad den här sommaren. Trots detta har jag gått ner i vikt och står nu på 54,6. Bara 600 gr ifrån min idealvikt! Mycket är på grund av mitt jobb som är väldigt fysiskt vissa dagar, och lite beror nog på att jag lagt om min kost lite grann. Jag försöker att utesluta socker så mycket som möjligt och har också dragit ner rejält på kolhydraterna.

Men jag äter vad jag vill i helgerna och ibland unnar jag mig nåt gott i veckorna också, det gäller att hitta en balans och inte bli för slavisk. Ikväll är jag till exempel bortbjuden och då kommer jag självklart att äta av kolhydraterna som serveras, men i betydligt mindre mängd än innan.

Godis och andra sötsaker får vänta till helgen eller om jag blir bjuden som sagt, men då blir det mindre än förr när jag kunde äta hur mycket som helst.

Tillbaka till träningen!

Nu känner jag att det är dags att komma igång igen, delvis för att jag kommer att jobba mindre och för att jag inte bara vill vara "smal". Jag vill vara vältränad och ha snygga muskler som syns lagom mycket.

Dagens pass blev:

20 min crosstrainer
20 min cykel
20 min powerwalk med ganska mycket lutning på bandet
Mage, rygg och armar.

+ Promenader till och från. Gick en liten omväg så det tog ca 15 min varje tur.

Kändes bra men fan va jobbiga de första 10 minuterna var på crossen. Det märktes att jag varit borta ett tag. Men nu ska det bli 3 pass i veckan kombinerat med promenader med trevligt sällskap.

Mitt mål är att bli mitt snyggaste jag den här hösten och faktiskt så känns det som att jag är på god väg :)

Vill ni ha mer inlägg om hälsa/träning/kost kan ni väl gilla här nedanför och tycker ni att detta är aptråkigt att läsa om kan ni väl bara ogilla så behöver jag inte lägga nån större energi på dem. Det gäller alla inlägg, lite respons är alltid kul och kan ju ge en hint om vad ni vill läsa om.

Inga kommentarer: