Leta i den här bloggen

tisdag 16 augusti 2011

Gris-Lina?

Jag har haft en jättemysig kväll med Anders och Cajsa. Vi lagade pasta med skink- och svampsås som passade finfint ihop med ett glas Casas Patronales (CP) rosé. Väldigt trevligt och gott.

Nu är jag hemma och funderar på att städa lite. Tycker att jag städar jämt men ändå är det alltid stökigt nånstans. Nu är det köket och badrumsgolvet som är i stort behov av lite omvårdnad. Fattar inte att det går så fort att stöka till, hade ju lägenheten perfekt städad i fredags och nu är det dags igen. Är jag ovanligt grisig av mig eller vad är det frågan om?

Eller så är jag bara ovanligt känslig för när det är stökigt i mitt eget hem och jag måste va i det. När jag jobbar eller är borta mycket märker jag det knappt men nu när jag är hemma vantrivs jag verkligen när det inte är rent och fint. Sen älskar jag ju när det luktar rent och nystädat överallt. Är överhuvudtaget lite besatt av goda dofter.

Näe, nu får det bli ett städryck och sedan ska jag lägga mig och läsa. Ska börja om med alla Harry potter böckerna igen. Är inte alls nörd haha :)

Inga kommentarer: