Leta i den här bloggen

torsdag 25 augusti 2011

Sminklista!

Fick hoppa in och jobba idag vilket var bra för pengar är alltid välkommet :) Tyvärr börjar jag känna mig förkyld så jag ska bädda ner mig med en kopp te och Harry P så hoppas vi att jag är frisk imorn. Här får ni en sminklista som jag googlade fram nyss :)

1. Vilken foundation använder du?
Just nu använder jag E.L.Fs Mineral foundation i färgen Fair, passar min ljusa hy perfekt och täcker lagom.

2. Favoritconcealer?
Make up stores cover all mix eller Biotherms Forget it!

3. Vad har din hudton för undertoner?
Lite rosa, som en liten gris :P

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Såå snyggt om det görs på rätt sätt, såå tacky om det görs på fel sätt.

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Jag önskar att jag gjorde men ibland använder jag den tills den är helt torkad. Dumt, jag vet. Ska köpa en ny imorn faktiskt.

6. Vilken är din favoritmascara?
Maybellines Define-a-lash volume, den svarta vattenfasta. Måste ha vattenfast annars håller inte böjningen på mina fransar.

7. Favoritapplikatorer?
I.d s borstar är underbara men dyra. Tycker att H&Ms funkar bra bara man byter ut dem innan de blir för slitna.


8. Använder du någon primer?
Har precis börjat använda E.L.Fs primer och än så länge är den superbra.


9. Favvoögonskugga?
Just nu är det min ljusbeiga, skimrande skugga från IsaDora.

10. Favvoläppstift?
Gillar IsaDoras Jelly Kiss läppstift som är lätta, färgstarka och luktar sockerkakssmet.

11. Favvoläppglans?
ÄLSKAR läppglans. Budgetfavoriten är Niveas Volume shine glace och lite lyxigare är Clarins instant lip perfector och I.d Buxom Lips.

12. Favvoblush?
Den bästa jag haft var en ögonskugga från Make up store som hette Penny Lane, letar efter ett liknande rouge nu.

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?
Man kan ju göra jättebra fynd, särskilt när det gäller sånt man inte ska använda så ofta som partyögonskuggor eller färgglada läppstift. Nagellack brukar vara bra oavsett prisklass.

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
JA!!! Det ligger längst upp på min "vill göra lista". Någon som vet om man kan gå en bra i närheten av V-vik?


15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
För mycket smink blir sällan snyggt. Fel färg på foundation eller för mycket solpuder är något jag ser jämt och det är inte ok.


16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Till vardags kör jag mest neutralt men färgstarka läppar är supersnyggt!


17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink
Så svårt! Men make up store är fantastiskt och Maybelline har bra budgetprodukter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att bädda ner sig med Harry P låter inte helt fel. Skulle jag också vilja ;)

Puss Lenny P.

Kaos-Lina sa...

Haha, eller hur. Fast vi vet ju att jag föredrar Bamse haha. :P