Leta i den här bloggen

tisdag 10 november 2009

Lina lagar mat del 2.

Idag har jag suttit i biblioteket med min grupp och jobbat med vår rapport, det gick bra de första timmarna men den blev vi för hungriga för att kunna koncentrera oss så vi gick hem och åt istället.

Eftersom två bloggare jag följer har lagt ut receptet på Chevré chaud- sallad så tänkte jag prova den. Såhär gick det:

Du behöver:



3-4 färska rödbetor
½ avokado
blandad sallad
ev. purjolök
bacon
chevré ost (getost)
honung

Börja med att skrubba och dela rödbetorna, koka sedan i ca 15 minuter



Lägg sallad, lök och avokadobitar på en tallrik



Stek baconet och lägg på tillsammans med rödbetor



Dela chevrén på mitten och ringla på lite honung och ev. balsamvinäger på ena sidan, stek sedan snabbt och lägg på




Sådär, den här rätten går ganska snabbt att laga ca 25 minuter och den är relativt nyttig. Jättegott med kombinationen cevré-rödbetor så detta kommer jag definitivt att göra om :)

Nu ska jag skriva på min hemtenta och sedan blir det en tur till stallet.

//Lina

Inga kommentarer: