Leta i den här bloggen

onsdag 25 november 2009

Jag blogg-bombar er istället för att plugga :P

Matvanor: Lite märkliga, i veckorna äter jag nyttigt och lever mest på lax och grönsaker. På helgerna däremot bryr jag mig inte. När jag har pms äter jag allt som står stilla tillräckligt länge.
Bästa maträtt: Gillar sallader i alla former och pajer. Dessutom är älsklingens korvstroganoff fantastisk :)
Bästa dryck: Faktiskt vatten
Hat dryck och maträtt: Har svårt för energidrycker och skulle någon försöka bjuda mig på inälvs-mat skulle jag tacka nej.
Bästa alkoholdryck: Hehe, det mesta slinker ner men Gin, mousserande vin och goda drinkar är bäst.
Använder du smör på smörgåsen: Japp, eller philadelphiaost.
Smågodis eller färdiga påsar: smågodis
Favoritglass: Half baked från Ben & Jerrys eller mangosorbet.
Shoppingvanor: Shopping-ovanor snarare...
Hur mycket shoppar du för varje månad: Beror på hur mycket pengar jag har så det varierar. Men mer än vad jag borde.
Har du mer skor än kläder: Nej
Favoritplagg: svarta party-klänningar
Hatplagg: plagg som korvar sig, typ strumpbyxor, då är stay-ups bättre. Allt som gör att jag ser tjock ut.
Arbete, utbildning: Pluggar på Informatörsprogrammet.
Vad vill du bli: Journalist
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? För det mesta, just nu är jag lite trött på våra lärare som ger oss nya uppgifter hela tiden.
Är lönen viktigast: Nej men mycket viktig
Boende: Bor i studentkorridor ca 4 dagar i veckan, hos mamma 1-2 dagar och hos Daniel 2-3 dagar.
Lägenhet eller hus: Jag vill eventuellt bo i hus när jag är lite äldre, men fram till 30-35 är det lägenhet som gäller.
Framtidsplaner med boende: Som sagt, jag kan tänka mig att bo i hus när jag har en stabil ekonomi och vet att jag vill bo på samma plats länge.
Litet eller jättestort: Jättestort :)
Drömboende?: Ett slott, helt ärligt :D
Landet eller mitt i stan: Mitt emellan tycker jag känns bra.
Mysigt eller sterilt: Lite av varje faktiskt, låter tråkigt men jag blir nervös när det är för mycket saker överallt. I kök vill jag ha så lite som möjligt.
Har du barn: Nej och det tackar vi för.
Är otrohet okej: Det tycker jag inte. Men självklart är det sånt som händer, frågan är väl bara om det går att förlåta. Jag tror att jag skulle kunna förlåta ett fylle-hångel men aldrig en planerad otrohet.
Älskar du någon: Jajjamen :D
Betyder familjen mycket för dig: Det gör de, mer än vad jag vill egentligen, det vore skönt att skita lite i dem ibland haha
Är du lojal: Ja det tycker jag.
Tycker du om att dricka dig full: jo då, det är rätt trevligt. Däremot gillar jag faktiskt inte att bli aspackad och inte veta vad jag gör. det är inte skoj.
Hemmafest eller krogen: Båda, jag börjar gärna på en hemmafest och avslutar på krogen.

//Lina

Inga kommentarer: