Leta i den här bloggen

onsdag 18 november 2009

Gör skillnad!

Nu har jag för en gångs skull gjort något riktigt bra, jag har anmält mig till donations registret vilket innebär att om jag skulle dö får någon annan en chans att leva vidare. Jag talar inte om det här för att skryta eller låta duktig, jag gör det för att påminna alla om att ni kan göra skillnad. Ni kan ge någon en familjemedlem eller en vän tillbaka, och vad ska man egentligen med sina organ till om man är död?

En barndomsvän till mig dog nyligen i en tragisk olycka. Han var donator och på grund av honom kan nu ett flertal personer få en chans till ett liv som hade varit omöjligt annars. Det är hemskt att någon måste dö för att andra ska få leva, men mitt i allt det tragiska finns ändå en tröst för vänner och familj i att hans hjärta slår i någon annans kropp och att hans lungor hjälper någon annan att andas.

Det var detta som fick mig att anmäla mig, hoppas att jag kanske kan påverka någon av er.

//Lina

Inga kommentarer: