Leta i den här bloggen

måndag 5 oktober 2009

Here you go!

Ja, jag vet jag lovade er den här listan i somras nån gång. Men bättre sent än aldrig. Så varsågoda blivande/nuvarande/gamla dealers, här är den: 10 saker du inte får/bör göra.

1. Komma för sent. det hjälper inte om du har sett en grävling, varit med om ett rån eller bara fastnat på fel sida om broöppningen, du SKA stå på din plats prick 22 eller 23.

2. Ljuga för din arbetsgivare/kollega om varför du kom försent. Särskilt inte om du jobbar i en liten stad. Det är bara korkat.

3. Jobba under alkoholpåverkan. Seriöst, försök se skillnad på en kung och en knekt när du är packad. Inte lätt.

4. Hota spelare med stryk. Det funkar inte, däremot får man faktiskt fråga om de vill ha ett brutet näsben.

5. Flörta med spelarna. Det ser tydligen illa ut. Tänk på att gränsen mellan att vara trevlig och flörtig är vääldigt tunn.

6. Ha mobilen till hands på arbetstid. Inte ens för att kolla klockan, Oooh nooo, särskilt inte om någon maktgalen bartender ser dig. De skvallrar, tro mig.

7. Räkna fel. Överhuvudtaget så får du inte göra fel. Någonsin. Ever. Aldrig.

8. Arbeta i något annat än föreskrivna arbetskläder. Inte ens kaninöron är tillåtet av någon anledning.

9. Hångla på arbetstid. Dååålig stämmning blir det då.

10. Lämna in pengarna på någon annan tid än utsatt tid. Dödssynd, jag lovar.

Så! Det var det, en komplett lista som kan sättas upp under alla Black Jack bord i hela Sverige. Dessutom kan jag redogöra för alla dessa händelser ifall någon undrar något.

Från mig till er!

//Lina

Inga kommentarer: