Leta i den här bloggen

torsdag 22 oktober 2009

Dagen som varit.



Dagens:

Aktivitet: Fika. Först med Henri, jättekul att träffa dig igen :). Fanns mycket att snacka om som vanligt, tur att båda har koll på vad andra gör så att vi kan uppdatera varandra. Sedan blev det kaffe-provning på Momento med Matilda P. Där jobbar även Matilda N, kul att se henne igen, det va ju ett tag sen eftersom vi knappt har varit i skolan alls på sista tiden. Det va superkul med kaffe-provning, rekomenderas verkligen. Vi fick först en genomgång av hur kaffet tillverkas och var det kommer ifrån. Sen fick vi prova 3 sorters kaffe och 3 sorters te. Det bjöds även på choklad. Mycket gott. Nu är jag så stirrig av allt kaffe att jag knappt kan skriva haha. Vi kände oss nästan lite fulla på hemvägen.

Dryck: KAFFE!!

Mat: Har ätit extremt lite idag, ska snart göra nåt åt det. Sammanlagt har det blivit: Yoghurt med solrosfrön, jordgubbs och vaniljpaj, 1 liten cheeseburgare, 1 juice och några chokladbitar. Ska snart laga mat så oroa er inte, jag svälter inte ihjäl :P.

Shopping: Alldeles för mycket. Jag får nästan ångest, hur kan jag ha spenderat 1100 spänn på massa småsaker? Det blev, schampoo och hårmousse från nya serien "Bobby's" måste ju testa om den är så bra som alla bloggare påstår, ögonfrans-serum som ska få mina ögonfransar att växa mer (vet inte vad de håller på med nu faktiskt, de syns knappt), 1 ansiktsmask, nagelolja, ett par tights, den glansiga varianten OBS Rea, 1 teburk, en pajbok och årets första JULKLAPP! Det har nog aldrig hänt att jag har köpt julklappar i oktober förr men jag hittade en sak som jag kände var helt rätt till min älskling :). Det va nog allt tror jag. Egentligen skulle jag ha köpt jojobaolja och ett läppglans från Face men så blev det med det.

Umgänge: Henri, Matilda P och Matilda N. Perfekt :D

Sjukdom: Förkylningen vägrar släppa taget helt, känner att jag inte är riktigt 100% fortfarande.

Känsla: Glädje! Hela dagen, det är inte vanligt. Så himla trevligt.

Nu ska jag diska och plocka undan lite skit som ligger framme sen ska jag nog sova. Trots koffein-stirret :P

//Lina

Inga kommentarer: