Leta i den här bloggen

torsdag 30 januari 2014

It's a good day!


Heeeej!

Idag har jag haft en sån där BRA dag! En jättebra dag faktiskt. Förutom att jag fick gå upp kl 06.00 vilket är tiiiidigt för mig. Men det gick. Lugn och trevlig dag på jobbet. Slutade 14.15 för första gången på en evighet så jag pulsade ut i snön och till Life butiken. Köpte dessa små bars som hälsosamma alternativ till eftermiddagsfika eller TV-snack. Bara naturliga ingredienser och lågt kolhydratinehåll. Har bara smakat Bouncebollen med jordnötssmak och 9 baren innan och de tycker jag är supergoda så resten ska bli spännande.


Efter det gick jag till People och bästa Petter som färgade mina ögonfransar och bryn. Supersmidigt i snöslasket, då behöver jag inte lika mycket smink. Det gick snabbt (ca 30 min) och det sved bara lite när färgen skulle torkas bort. Annars var det mest avslappnade att ligga i massagefotöljen och koppla av.

På tal om avkoppling så bokade jag nyss in en massage via jobbets friskvårdsportal. Sån lyx att vi kan använda våra friskvårdspengar till det. 



Annan lyx man får unna sig när man jobbar asset av sig är skönhetsprodukter. Testade att beställa från Nordicfeel.se härom dagen och det gick superbra. Bra priser och snabb leverans som dessutom var fraktfri. Nu har de ett erbjudande så om man köper shampoo och balsam från LCC (Blondinbellas märke) så får man med en bodylotion från samma märke. Toppen! 

Har än så länge bara luktat på dem och de luktar supergott! Hårprodukterna luktar tropisk frukt och lotionen milt av lotusblomma. Väldigt fräscha dofter! Har testat lite av lotionen på händerna och den känns väldigt härlig. Går in i huden snabbt och man blir väldigt len. 

Sedan slog jag till på två produkter från NYX. Har varit lite anti dem innan eftersom jag har tyckt att det ser ut som ett billigt budgetmärke men efter att ha läst på lite så bestämde jag mig för att testa och jag är jättenöjd. Läppglanset Butter Gloss i färgen "Merengue" är mjukt och skönt på läpparna utan att vara klistrigt, återfuktande,  färgen är jättefint rosa och dessutom doftar det kola. Helt perfekt. 

Concealern Full Coverage täcker verkligen och känns inte kakig så den känns som ett väldigt bra budgetalternativ till exempelvis Make up stores. Finns i massor av nyanser och jag som är jätteblek valde Porcelaine vilket blev toppen.

Det bästa den här dagen var dock att Skypea med Cajsa! Det var evigheter sen sist för mitt Skype-konto har strulat som fan, så det var jättekul att få en update om vad som händer hos henne. För er som har missat det bor hon ju i Kanada nu så vi ses ju inte direkt ofta nu haha. Tur att Skype finns! 

Nu måste jag hoppa in i duschen så jag kan testa LCC produkterna! Imorgon är det fredag och jag har sovmorgon ända till 11.50. Lyx!

Inga kommentarer: