Leta i den här bloggen

måndag 20 januari 2014

Vardag

Gokväll! Sitter i soffan och dricker te, äter knäckemackor och har precis förberett min vinprovning inför imorgon. Är lite nervös men det ska nog gå bra. Problemet är väl bara att välja exakt vilka viner som ska vara med, jag vill ju gärna få med så många som möjligt men det finns ju vissa gränser. Tydligen, haha. Hur som helst så ska det bli jättekul.

Annars händer det inte så mycket. Jag har varit ledig igår och idag. Det enda jag har gjort är att åka ut och rida båda dagarna och gå en långpromenad med Malin, annars har jag hållit mig hemma och bara varit. Jag har rensat ut fyra kassar med kläder så nu finns det plats i garderoben för snygga vårkläder när den säsongen behagar börja. Julen är bortstädad och allt ser ut som vanligt igen.

Jag kanske är helt störd nu men jag gillar det här vardagslivet. Jag gillar att pyssla i min lägenhet, att åka ut till stallet, att komma hem från jobbet och slänga mig i soffan framför ett avsnitt av nån serie. Jag som alltid har tyckt att det är såååå tråkigt och alltid velat ha massa spänning i livet. Just nu vill jag inte ha det alls. Hösten och sommaren dessförinnan bjöd på spänning så det räckte för ett tag framöver. Nu vill jag ha lugn och ro.

Jag kommer säkert att tröttna på det med men just nu är det precis vad jag behöver. För att komma ifatt med allt som jag har försummat senaste halvåret när jag inte har känt för att engagera mig i något överhuvudtaget. Men nu är jag påväg tillbaka till motivationen igen. Mycket på grund av mitt jobb och möjligheterna att utvecklas som jag fått.

Och om jag ska behålla de möjligheterna är det bäst att jag går och lägger mig nu så att jag är pigg och glad vid 7.50 imorgon. Ska dessutom jobba hela dagen till 18.30 så jag behöver vara utvilad.

Godnatt!


Inga kommentarer: