Leta i den här bloggen

torsdag 16 januari 2014

Halfway there

Hej! Halva Januari har gått och DÅ bestämmer sig vintern för att komma. Så himla kul med snö och minusgrader. NOT! Men det får väl gå. Jag och Malin brukar titta på varandra när vi är hos hästarna och står och sliter med frusna vattenkranar och säga "Det kunde varit November". Det är vår enda tröst, haha.

Har inget speciellt att dela med mig av egentligen så jag tänkte att vi skulle stämma av mina Januarimål och se hur jag ligger till:

- Rensa ur ALLA skåp och garderober. Släng/Sälj/Skänk det som inte används.
Är inte helt klar men ca halvvägs. Ska ta hand om garderoberna i helgen och så ska sminket gås igenom.

- Börja röra på mig mer. Minst 3 dagar i veckan oavsett jobbtider.
Ja men jag blir ju sjuk HELA förbannade tiden. Den här veckan har det blivit en promenad på 5,5 km och så cyklade jag till och från Gillie igår, 4 km enkel väg, och så gick vi fram och tillbaka till Ridskolan, vilket tar ca 15 min enkel väg. Så lite har det ju blivit. Hoppas att jag inte får ont i halsen till helgen så jag kan rida.

- Byta ut en möbel (blir förmodligen soffan eller tv-bänken)
P.g.a asmycket utgifter blir det nog ingen soffa utan nåt billigare. TV-bänk eller soffbord.

- Vaccinera, kastera och id-märka Lily. Har skjutit på det så himla länge nu.
Ska boka tid på måndag.

- Styra upp min ekonomi. Inget man gör på en månad direkt men ska ta tag i allt jag legat efter med.
Måste få lön innan jag kan börja på den här punkten känner jag.

Sådär, nu ska jag gå och locka mitt hår så att det är fint imorgon. Jag vill ha lite fredagsfeeling även om jag ska jobba på lördag också. Fick hoppa in och jobba förra lördagen p.g.a sjukdom. Bra för mig och min ekonomi. Som det ser ut nu kommer jag att ta alla lördagar i Januari. Kanske låter tråkigt men jag gillar det. Jag håller på att spara till två riktigt roliga saker jag vill göra senare i år så alla extrapengar är välkomna. 

Nu är locktången varm! Vi hörs!

2 kommentarer:

Malin sa...

Här har det kommit 2 meter snö på en vecka och det ligger på -14 till -20. STOR suck!

Kaos-Lina sa...

Usch! Jag lider med dig. Snö är fint men inte kul :/