Leta i den här bloggen

lördag 4 januari 2014

Januari 2014.

Alltså, jag blir lite rädd när jag ser rubriken. Vad hände med tiden liksom? När blev det 2014? Ok, för fyra dagar sen men ändå.

När blev jag 25? Tror att jag har en liten försenad kris eller något nu för jag känner mig så stressad och uppe i varv. Jag vill så mycket! Jag vill verkligen att det här året ska bli bra. Inte bara bra rakt igenom, det förväntar jag mig inte. Men jag önskar att det blir övervägande bra. Stabilt. Jag kan leva utan de högsta topparna om jag bara får slippa de värsta dalarna.

Har börjat att arkivera alla papper från 2013 på jobbet nu, kanske låter dötråkigt men jag tycker att det är så kul att rensa ut och se hur fint det blir och det är nåt visst med att stoppa undan ett helt år och göra plats för det nya. Jag älskar ju att rensa och organisera.

Så nu ska jag börja i mitt hem också. Garderoben blir nr 1 och sedan mina två förråd. Jag vill slänga/skänka/sälja allt jag inte behöver eller vill ha och börja om. Likadant med möblerna. Tänkte under året byta ut större delen av mitt hem.

Efter de här senaste två veckorna som varit väldigt turbulenta på många plan så vill jag helst arkivera mig själv också och ta fram en ny Lina, men det går ju inte. Men jag kan ju börja om med mig själv på vissa sätt i alla fall. Förändra det som jag är missnöjd med. Utveckla det jag är nöjd med.

För ca en vecka sedan, när jag gick hem från Harrys 03.15 med tårarna rinnande över exakt samma saker som så många gånger förut och vaknade och mådde exakt lika dåligt som miljoner gånger förut, bestämde jag mig för att göra en del förändringar i mitt liv som jag borde gjort för länge sedan.

Hösten 2012 och våren 2013 styrde jag upp mitt liv till en nivå det aldrig någonsin varit på förut. Jag jobbade arslet av mig på alla plan och det lönade sig verkligen. Jag mådde så bra! Sedan lät jag allt falla tillbaka undan för undan och nu är det dags för ett ryck igen.

Jag tänkte sätta upp to do listor varje månad och checka av dem för att få lite översikt och för att sluta skjuta upp saker. Jag har varit så oerhört omotiverad de senaste månaderna men nu börjar motivationen att komma tillbaka. Jag kan ju om jag vill.

Januaris to do blir följande:

- Rensa ur ALLA skåp och garderober. Släng/Sälj/Skänk det som inte används.

- Börja röra på mig mer. Minst 3 dagar i veckan oavsett jobbtider.

- Byta ut en möbel (blir förmodligen soffan eller tv-bänken)

- Vaccinera, kastera och id-märka Lily. Har skjutit på det så himla länge nu.

- Styra upp min ekonomi. Inget man gör på en månad direkt men ska ta tag i allt jag legat efter med.

Sådär! I slutet av månaden checkar jag av och om jag har gjort allt på listan får jag unna mig något fint eller roligt. Nu ska den här negativa cirkeln brytas och förhoppningsvis är jag lite närmare mina mål i slutet av denna månad.

Nu ska jag slappa en stund i soffan, är fortfarande förkyld men har ignorerat det och både jobbat och varit ute och ridit vilket kanske inte varit så jättebra men nu böjar det vända. Imorgon har jag en mysig dag framför mig. Ska ut till Målserums ridskola och titta på hopptävlingar med Malin, ta en lugn ridtur på Gillie och fixa lite här hemma. Är ledig på måndag också, så himla skönt!




Inga kommentarer: