Leta i den här bloggen

tisdag 7 januari 2014

From bad to good

Ett snabbt inlägg medan min tvätt tumlar klart. Har ju som ni alla säkert vet nu ett komplicerat förhållande till torktumlaren. Men idag är vi kompisar. Den har torkat min tvätt till önskad torrhet och jag har i gengäld tömt den på både ludd och vatten. Ett evigt givande och tagande, haha.

Annars har jag haft en riktig pissdag till att börja med. Sov tre timmar inatt så det var inte jättekul att lämna sängen vid 06.00 och ge sig iväg till jobbet. Så tacksam att jag bara hade varumottagning mellan 7-10. Hade inte pallat en dag i butiken för humöret var verkligen i botten. Känns som att jag var mer i vägen än till nytta, men jag gjorde ju i alla fall kaffe.

Efter jobbet försökte jag sova igen men det gick sådär, det blev väl kanske 20 min. Åkte hem till Lina och hängde med henne och barnen ett tag, så skönt att kunna åka hem till någon och inte behöva anstränga sig så mycket. Vi drack kaffe och gjorde upp lite lösa planer för helgen. Det lutar åt en lugn hemmakväll vilket kan vara skönt efter alla julens fester och utgångar. Är trött på Västerviks uteliv nu.

I eftermiddags hade vi stora utflyttardagen. Min lillasyster flyttade hem till mamma igen efter ca 7 månader hos mig. Det har varit jättekul men det ska bli skönt att bara vara jag ett tag nu. Sedan flyttade min lilla katt (den som kom tillbaka från sin förra ägare) till ett nytt hem. Hoppas att det kommer att gå bra men det tror jag. Det var en jättegullig tjej som hämtade henne så det kändes superbra. Även om jag kommer att sakna henne så känns det som det bästa för oss alla.

Nu är det bara jag, Lily och Leon igen. Precis som det ska vara. Tills mannen i mitt liv dyker upp hehe.

Så man kan säga att en pissig dag fick ett bra avslut. Var ute hos Gillie och red lite också, det var mysigt. Så motion har jag fått idag, först cykel till och från stallet 2x15 min i bra tempo och sedan en liten ridtur på det.

Fy fan vad jag har hunnit med idag trots lite sömn ser jag nu. Och då har jag inte ens nämnt matlagning (hemgjorda köttbullar och potatismos), tvätt, disk och dammsugning.

Det bor nog ett litet dampbarn i mig trots allt. Får svårare och svårare att vara stilla ;)

Men nu börjar ögonlocken hänga ordentligt så det börjar bli dags att stänga av datorn och lägga sig. Hoppas på betydligt mer sömn denna natt.

Godnatt!

Inga kommentarer: