Leta i den här bloggen

torsdag 23 januari 2014

Peppad!

Åh, jag är så peppad på den här helgen! Är helt rastlös och vill bara att det ska vara fredag nu nu nu! Jobbar 11.50 - 18.45 imorgon och efter det blir det myskväll med godis och film. På lördag jobbar jag också (7.30-14.39 om någon undrar) men på kvällen ska jag, Helena och Lina ha finmiddag hemma hos Helena. God mat, gott vin och vi tre är ju ett vinnande koncept. Det ska bli så kul!

På söndag börjar min helg på riktigt. Kommer förmodligen inte att vara världens piggaste individ så det enda jag har planerat är att åka ut till Gillie på eftermiddagen. Annars ska jag unna mig en riktigt slapp dag för på måndag börjar allvaret.

Nu ska jag ta tag i mig själv ordentligt. Har skrivit en lång lista med nyttig mat som ska inhandlas och så ska jag börja träna något. Velar mellan att skaffa gymkort eller börja rida på lektion men det lutar åt ridlektioner. Det tycker jag ju är så kul så det blir inte ett jobbigt måste. Sen ska jag ju självklart fortsätta att rida Gillie också.

Jag har inga mängder av extrakilon och jag är inte i urusel kondition men jag vill bli i riktigt bra form nu. Jag säger alltid det och jag slutar alltid precis innan jag når mina mål. Men nu VILL jag verkligen förändra mitt sätt att leva. Jag vill inte förstöra min kropp med massa skit utan ta hand om den så att den håller. Jag ska inte äta enligt någon speciell diet utan bara öka mitt intag av grönsaker, frukt, nötter och annat nyttigt och minska på socker, gluten, laktos och tillsatser. Ren och fräsch mat.

Sen kommer jag givetvis att unna mig en kaka då och då eller lite lördagsgodis, annars blir det för tråkigt. Jag har inte som mål att bli superskinny men jag vill tappa ett par kilon och tajta till kroppen lite. Få lite snygga muskler och framförallt orka mer. Jag vill vara i bra shape liksom.

Men fram till på måndag är det fritt fram för allt onyttigt. För alla  vet ju att man måste börja på en måndag ;)

Inga kommentarer: