Leta i den här bloggen

lördag 16 mars 2013

Recension: Mimesis Stay Spray.



I mitt efterlängtade paket från eleven fanns bland annat denna fantastiska spray. Stay spray från Mimesis. Detta är en spray man sprayar över ansiktet efter att man applicerat sitt smink, sminket blir då fixerat och håller bättre.

Jag måste medge att jag var skeptisk till denna men eftersom den fått så bra recensioner så köpte jag den och tänkte att den kan ju vara värd att testa. Efter tre dagar kan jag säga att jag inte vill vara utan den igen. Tre spray över ansiktet och jag ser fräsch och nästan nysminkad ut HELA dagen. Helt sjukt!

Har haft den på jobbet där det oftast blir svettigt och varmt när man kör varor och jag blir alltid väldigt blank på vissa partier även om jag pudrar. Nu behöver jag bara bättra på pudret lite grann om jag ska iväg på kvällen efter jobbet. Allt annat sitter som berget från 7-19. Har till och med ridit med den på och sminket var fläckfritt efteråt. Ska bli spännande att se hur den klarar sig i sommarvärmen sen.

Det enda som skulle kunna vara bättre är om sprayen vore mer finfördelad och kom i en tunnare "stråle", nu blir man väldigt blöt till en början men om man bara låter bli att ta på ansiktet i 1 minut ca så är det inga problem.

Rekommenderar den till alla som vill öka på sin hållbarhet på sminket samt alla som använder mineralsmink och tycker att det blir för pudrigt. En toppenprodukt!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det i? Kan ansiktet andas eller blir det typ som ett skal? ;)
Kos Lenny

Kaos-Lina sa...

Hahaha, nej det blir inget skal. Det är en härlig blandning av alkoholer, aloe vera och sucrose. Samt lite parfym och smått och gott. :)

Anonym sa...

Låter bra :) kanske värt att prova. Finns bara på eleven, eller i affär också tror du?