Leta i den här bloggen

torsdag 21 mars 2013

Hemma igen!

Igår lämnade jag vår fina huvudstad och började min låååånga färd hem. 4 timmar på tåg är inte jättespännande kan jag tala om för er. Men jag har haft det toppenbra trots en hel del missöden. Strömmen gick första dagen på kursen så vi fick lämna kursgården och bo på Vaxholms hotell. Mycket mysigt hotell som jag gärna återvänder till. Vilket jag också fick den sista natten när strömmen gick igen. Nästan alla kursdeltagare fick åka buss ut i skogen till ett vandrarhem men några av oss hade tur och fick bo på hotellet.

Jag har lärt mig massor och det har varit så skönt att komma iväg och uppleva lite annat än det vanliga jobbet. Kul med en extra dag i Stockholm också, jag är ju där så sällan men ska försöka komma iväg snart igen, det är ju något visst med shopping i större städer.

Här får ni lite bilder:

Precis framme och fixad för en tur på stan.




Mitt rum på Rica Hotel, Kungsgatan (finns ett på Slöjdgatan också)




Frukosten på Rica, helt fantastisk.


Shots till frukost! (alkoholfria vitaminshots om någon inte fattar)

Hittade en sjukt fin lampa på Room, man ser inte riktigt hur fin den är men jag kan säga att hade jag bara fått plats med den i väskan hade den lätt fått följa med hem trots sitt pris. 


Första rummet på Vaxholms Hotell, mysigt och gammaldags. Supersköna sängar, har aldrig sovit så bra tror jag.


Dag ett ägnades åt vitt vin och dag två åt rött, mycket lärorikt. Här har även strömmen gått igen och det fanns ingen värme i lokalerna. Kaffe och filtar blev lösningen på problemet.

Sista natten och sista rummet, sov grymt bra även här. Fick ingen bild på frukostbuffen men den var gudomlig även här. Sååå mycket att välja mellan.





Humorn i min projektgrupp urartade kan man säga...



Vilket även mitt ätande gjorde. Tur att jag har bokat i ett ridpass med Malin ikväll. Bikinisäsongen känns långt borta...



Inga kommentarer: