Leta i den här bloggen

lördag 16 mars 2013

Lördag!

Äntligen lördag! Efter den är veckan var det så otroligt skönt att komma hem och känna att jag var helt ledig.   Har inga planer för kvällen, det känns som att förra helgens bravader behöver glömmas bort innan jag kan visa mig ute igen haha. Kanske går ner och tar ett glas vin på Guldkant dock, om det inte blir för kallt.

Om en stund ska jag börja packa, ska nämligen lämna viken för ett par dagar. Ska på kurs på Systembolagets kursgård på Skarpö i Stockholms skärgård. Kursen börjar på måndag men jag litar inte på tåg och bussar när det är snö ute så jag åker upp imorgon och underhåller mig lite i huvudstaden. Skönt att jobbet även betalar hotell. Ska bli så skönt att komma iväg och göra något annat i ett par dagar.

Jag måste även passa på att ge er ett litet skönhetstips! Ögonfransböjaren från Shiseido. Beställde hem den häromdagen och herregud vilken skillnad från mina billiga från HM, Åhlens, Lindex osv. Helt annan kvalitet och man behöver bara ett par lätta tryck för att få en riktigt bra och hållbar böj. Två kunder har kommenterat mina fransar idag och en av dem undrade om jag hade lösögonfransar.



Annars brukar jag få böja om mina fransar runt lunch och på kvällen om jag ska iväg men med denna böjer jag en gång på morgonen och sedan håller det hela dagen. Har dessutom vattenfast mascara vilket gör att böjen håller längre. Mascara med vatten i gör ju att de blir rakare snabbare. Hur som helst så kostar detta lilla guldkorn 235:- på eleven.se och den är värd varenda krona. En kompis har ägt sin i 3 år och bara bytt list en gång så det är hållbara grejer.


2 kommentarer:

Thea sa...

Bra med tips, tycker att de är svårt att hitta bra böjare, kanske är värt att prova den där :) hur blir dina fransar av vattenfast? Jag tycker de är typ omöjligt att få bort men jag kanske har dålig remover, kör en från loreal. Man är ju rädd att typ slita loss fransar när man får gnugga.

Kaos-Lina sa...

Ja det är ju lite svårt att få bort vattenfast, jag kör med Niveas remover, en tvådelad som man skakar så att den blandas. Tror att loreal har en sån också :).