Leta i den här bloggen

måndag 11 mars 2013

En liten paus


Idag tar jag en liten välbehövlig paus från allt och alla. Är ledig och har inget inplanerat före 19 ikväll. Vet inte när det hände sist. Men jag kände att det verkligen var dags för en sån dag. En dag när jag kan plocka iordning hemma, städa, packa upp det sista och bara njuta av att inte behöva stressa iväg till något.

Var lite deppig på förmiddagen så jag loggade in på eleven.se och beställde lite smått och gott, bland annat en ny plattång. Min älskade Remmington gick ju sönder för ett tag sen och nu har jag lånat min systers som visserligen funkar man jag misstänker att jag inte kan hålla den som gisslan mycket längre till.

Ni vet väl att shopping är bästa medicinen mot light-deppighet? Haha, nej men skämt åsido så hjälper det ju lite. Har känt mig så himla stressad i ett par dagar nu, vet inte riktigt varför men det är mycket som spelar in. Känner mig så himla trött på vintern som aldrig tar slut, folk som inte fattar hintar och människor som bara suger ut min energi. Har massor att göra på jobbet och ekonomin är åt helvete den här månaden. Så jävla tråkigt att behöva ta av sparkontot för att betala en hyra för en lägenhet jag inte bor i. När det finns andra som gärna skulle vilja ha den. Men tydligen har min gamla hyresvärd viktigare saker att göra än att ha visningar. Samarbetet är obefintligt.

Nej ge mig vår, solsken, pengar och lite lugn. Är så jävla trött på allt drama hela tiden. Behöver nog komma bort härifrån ett tag tror jag. Ska i och för sig till Stockholm nästa vecka på min efterlängtade vinkunskapskurs. Det ska bli så jävla roligt. Skönt att åka bort och vara bland folk som inte har några förutfattade meningar om vem man är eller hur man är. Som inte redan tror att de vet allt.

Nu ska jag boka tvättstuga, mindre roligt men väldigt välbehövligt.

Ha en fin måndag!

Inga kommentarer: