Leta i den här bloggen

måndag 21 september 2015

Stress och dåligt humör

Rolig rubrik va? Nej, inte särskilt. Men humöret kan inte alltid vara på topp. Den här helgen tog verkligen på krafterna även om den stundtals var trevlig såklart. På fredagskvällen var vi på kräftskiva hos Pontus och Ann-Sofie, väldigt trevligt och jättegott. Rullade nästan hem efteråt.

Sov tyvärr extremt dåligt på natten och när jag skulle gå upp vid 6.30 för att jobba var jag allt snnat än pigg. Men det gick hyfsat bra på jobbet ändå trots att det var massor att göra. Tur att jag har så bra kollegor, annars hade det varit hemskt.

Efter jobbet åkte vi hem till Maria och Per för att spana in deras nya hus och fika. Så mysigt hus! Blev oerhört sugen på att flytta, renovera och möblera. Fast det är jag ju nästan jämt, är beroende av att sitta på Hemnet och kolla på hus.

Efter fikan landade jag hemma ett tag innan det var dags för kräftskiva nummer två, denna gång hos min kollega Kalle. Mötte först upp Cajsa, Anna och Helena för en fördrink hemma hos Helena innan vi gav oss iväg hem till Kalle. Hade kul men var så fruktansvärt trött efter dagen så efter maten (som var otroligt god) tackade jag för mig och gick hem.

Dessvärre sov jag inte särskilt bra den natten heller eftersom jag låg och irriterade mig och oroade mig över en massa småsaker. Usch. Klockan ringde vid underbara 05.45 på söndagen och det vara bara att ge sig iväg till nästa jobb och checka ut gäster. Tur att jag fick skjuts av Therese som jsg skulle jobba med.

Dagen hick bra men mycket hets mot slutet så jag bestämde mig för att ta en promenad hem till mamma efteråt för att rensa hjärnan. Fick fika hemma hos min mor och satt kvar där i ett par timmar tills min pappa kom dit och hämtade en cykel som min bror lånat. Då snyltade jag skjuts hem.

På kvällen var jag hemma hos min lillasyster och kollade på hennes nya lägenhet. Hur fin som helst. Fick tacos och hängde kvar ett tag innan jag gick hem och slängde mig i min älskade soffa med en chokladbit och en film. Skönt efter två väldigt intensiva dagar.

Idag är jag ledig och ska bara vara hemma och inte göra någonting. Är stressad, irriterad och trött så jag bfhöver en dag för återhämtning. Gillar verkligen dagar när jag inte har något planerat alls och bara kan ta dagen som den kommer.

Vid 17 ska vi iväg på middag hos Andreas och Maria vilket ska bli väldigt mysigt. Känns som en lagom aktivitet en måndagkväll.

Hoppas att jag är på bättre humör imorgon och kan producera ett lite roligare inlägg. Funderar på att lägga upp några bilder på min lägenhet och hur den ser ut nu. Det har ju hänt en del den senaste tiden.

Inga kommentarer: