Leta i den här bloggen

måndag 7 september 2015

Makeover: The table edition

Jag har varit så trött på mitt gamla hallbord länge nu men istället för att köpa ett nytt bestämde jag mig för att fräscha upp det jag redan hade. Många skeptiska blickar har utdelats när jag har pratat om det här projektet men det är ju inte direkt något som stoppar mig när jag väl fått en idé.

Så idag fick jag hem dekorplast som jag beställt på nätet och satte igång. Om du själv vill göra något liknande behöver du:

1. Ett bord du tröttnat på. Jag hade ett sängbord från Ikeas serie Hemnes.

2. Dekorplast. Jag beställde min på vinylahem.se

3. Nytt handtag, mitt är från Ikea.

4. Sax, tapetkniv en handduk och lite tålamod.



Innan behandlingen såg bordet ut såhär





Börja med att tvätta av bordet. Mät hur mycket plast du behöver och klipp av den. Använd dig av sax, tapetkniv och tålamod tills du fått på plasten. Använd handduken till att trycka längs med plasten när du sätter fast den så undviker du luftbubblor. Avsluta med att byta handtag.



Voila! Ett helt nytt bord!




Så roligt! Jag är faktiskt riktigt nöjd. Är ju inte direkt den pyssliga typen men detta var precis lagom svårt (vilket innebär jättelätt), billigt och krävde inte några komplicerade verktyg. Jag kommer definitivt att använda dekorplasten som blev över till fler små hemmaprojekt. 

Inga kommentarer: