Leta i den här bloggen

fredag 18 september 2015

Recension: H&M's nya smink

Äntligen fredag! Är dessutom ledig så jag ska ägna min dag åt att göra mitt hem fredagsfint. Har som rutin att städa så att det är fint till helgen och att köpa en fredagsbukett till mitt soffbord. Veckans bukett fick jag dock redan igår av R eftersom jag var lite deppig. Så gulligt!

Nu till det jag hade tänkt blogga om, nämligen H&M's nya smink!

Ingen har väl missat att H&M har ett eget sminkmärke som tidigare mest förknippats med låga priser och inte världens bästa kvalitet. Men nu har produkterna genomgått en metamorfos och fått både nya förpackningar och nytt innehåll.

Jag tycker att förpackningarna blivit väldigt stilrena och snygga, svart, vitt och guld känns som ett vinnande koncept. Dessutom känns de lyxigare än innan vilket uppskattas av mig. Jag ville ha nästan allting (en av varje i alla fall) men hejdade mig och valde ut dessa produkter:

1. Straight definer brush, en platt tunn borste som jag tänkt att använda till att fylla i ögonbrynen med. 59:-

2. Pure lustre gloss. Ett ljust rosabeige läppglans. 59:-

3. Velvet lip cream i färgen Enchante. Ett flytande läppstift som blir matt på läpparna och ska ha lång hållbarhet. 79:-

4. Två stycken Colour essence eye pencil i färgerna Grand Cru (beige) och Over the Taupe (mörkbrun) 49:- st

5. Nailpolish i färgen Plum Fool. Härligt plommonlila. 49:-



Jag gjorde en sminkning med samtliga produkter, dock så glömde jag att fota när jag hade läppstiftet på mig så det får ni ingen bild på tyvärr. Men mina åsikter om det är att det är väldigt hållbart, ger en snygg färg, en aning mörkare än i förpackningen men inte för mörk. Det blir ju matt på läpparna vilket är en konsistens som jag inte riktigt uppskattar så jag toppade med lite av läppglanset och då kändes det mycket härligare.






Läppglanset är verkligen jättebra! Jag har tidigare tyckt att HM's läppglans känns väldigt mycket lågbudget. Men detta är på riktigt lika bra som de dyrare varianterna jag äger. Det känns återfuktande, lagom klibbigt, håller bra och färgen jag valde är väldigt neutral och vardagsfin. Det doftar väldigt likt mina Buttergloss från Nyx om ni vet hur de doftar. Lite kola-vanlij-sött. Jag tycker att det är en jättegod doft men alla uppskattar den inte. Som tur är försvinner den från läpparna efter några minuter vilket jag gillar. Det räcker med att känna den när jag öppnar läppglanset.

Penseln tycker jag är superbra, kanske att den skulle varit snedskuren för att få mer precision men det är ju en smaksak. Jag använde den till att fylla i mina ögonbryn med Anastasias dip brow pomade. Blev jättenöjd.

Ögonpennorna hade jag hört så mycket bra om så de var jag väldigt nyfiken på. Tror ni de levererade? Jajjemen. De är krämiga vilket gör dem lätta att applicera, de finns i massor av färger och det bästa av allt är hållbarheten. De sitter som berget! Jag målade två sträck på handen och det gick att gnugga hårt med både torr och blöt handduk utan att de försvann. Perfekt om man vill måla på vattenlinjen i ögat eller om sminket behöver vara vattenfast. Bättre än mina ögonpennor från MAC och Too Faced som båda kostar över 100-lappen. Ett riktigt kap! Jag använde dem på hela ögonlocket samt i vattenlinjen och det satt så himla bra.

Nagellacket är jag också riktigt nöjd med. Det täcker på ett lager, är billigt och finns i 1000 färger. Jag tycker att det håller bra med ett överlack och luktar inte så starkt som många andra. Det kommer definitivt att bli fler av dem i min samling.



Måste säga att jag är väldigt imponerad. Bra jobbat H&M! Riktigt bra produkter i snygga förpackningar till bra priser. Jag är väldigt sugen på att testa fler produkter, framförallt ögonskuggorna som verkar jättebra.

Har ni testat HM's smink? Vad tyckte ni?

Inga kommentarer: