Leta i den här bloggen

tisdag 15 september 2015

Regn


Den här härliga utsikten sitter jag och äter frukost till. Känns som att hösten gjorde entre med stora steg i samma stund som vi gick in i september månad. Men det är helt ok, jag har inga problem med den tidiga hösten. Det jobbiga är ju november-februari med konstant snöslask. Men det var inte det jag skulle blogga om.

Det härliga med hösten är ju att man kan börja använda alla snygga höstkläder och skor igen. Så när jag kommer hem idag (har sovit hos R) ska jag plocka ihop alla sommarkläder och lägga in dem i förrådet där mina höst/vinterkläder just nu bor. Sedan ska jag gå igenom vad som ska in i garderoberna och vad som ska skänkas bort. Jag slänger aldrig kläder så länge de är hela och rena, tycker att det är slöseri. Bara för att de inte passar mig betyder ju inte det att de inte passar någon annan. Så allt jag inte kan ha på mig längre hamnar i insamlingskontainrar.

Innan jag går hem ska jag in på HM en sväng och titta lite på deras nya sminkkollektion. Behöver egentligen ingenting men är sugen på att unna mig något fint för att lätta upp höstmörkret lite. Oftast behövs inte så mycket för att sätta lite guldkant på vardagen, ett nytt läppstift, en god latte eller ett härligt doftljus. Det behöver inte vara krångligt eller dyrt och jag tycker att vardagslyx är viktigt. Då blir inte vardagarna en lång grå sträcka mot helgen.

Alla dagar förtjänar lite lyx!

Inga kommentarer: