Leta i den här bloggen

torsdag 13 november 2008

Sjuk :(

Bläää, är sjuk igen, fattar inte av gör gör för fel. Vad är det för rättvisa när vissa människor är sjuka typ 3 gånger per år och jag är frisk...ja typ 3 gånger per år skulle jag gissa. Usch. Dessutom har jag sjukt ont i ryggen eftersom jag började min morgon med att lyfta ena hörnet på sängen för att benet stod på min handduk. BRA LINA!!! Way to go...

Men om man ska försöka se det positivt så får jag jävligt mycket gjort i skolarbetesväg. Kan ju inte röra mig särskilt mycket så jag ligger här i min säng, omgiven av snorpapper, och jobbar på min rapport om Förhandligens Retorik. Har redan skrivit en sida av tre så det känns rätt bra. Ett annat plus är att jag kan se hur mycket skit somhelst på Tv:n med ursäkten " jag är sjuk". Jag kan också använda mina nya analytiska förmågor genom att fundera över vissa programs nödvändighet och syfte.

En grej som stör mej nåt oerhört är programmet "Sanningens Ögonblick". Seriöst, va är det för fel på folket som är med?? För det första förstår jag inte varför man deltar om man nu har hemlgheter som absolut inte får avslöjas, men jag tycker ändå att om man ger sig in i leken så får man leken tåla. Så varför, VARFÖR, tvekar dessa människor att svara på en del frågor? Jag menar, hallå, om ni tvekar på att svara på om ni har sugit av nån för att betala ett bord fattar ju alla att ni har gjort det. Så varför inte bara erkänna och få pengarna? Visst ni får skämmas inför er familj men so what? Ni får ju skämmas endå och då är det väl bättre att tjäna pengar på det. Hellre va rik och skämmas än fattig och skämmas. Och helt ärligt skulle inte din familj förlåta dej om du vann X antal 100 000?? Min skulle det.

Nää, nu är det dags för Vänner. See ya!!

//Lina

Inga kommentarer: